Wat is de beste (gratis) forum software?

Ik wil op een site een forum installeren. Nu heb ik in het verleden met een aantal fora gewerkt, maar elk van die fora (SMF, agora) is uiteindelijk ten onder gegaan aan spam.

Ik zoek dus nu gratis forum software die
- Een enorm goede spamfilter heeft
- Veel plugins heeft
- Een grote community van gebruikers heeft, waardoor het forum regelmatig geupdate wordt (software updates)
- Uiteraard open sourc

Suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Wat ik van diverse kennissen hoor over PhpBB is ,dat het perfect werkt.

http://www.phpbb.nl/

Groet:Zoekertje

TIP:Click op de afbeelding,om te vergroten !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bekendste gratis forum-software is phpBB. Dit gebruik ik ook voor mijn eigen forum (zie onder). Hiervoor zijn veel uitbreidingen beschikbaar, dus dit kun je naar hartelust uitbreiden. Wel is het handig om bij te houden welke uitbreidingen je hebt geïnstalleerd voor als je de forum-software wilt bijwerken naar een nieuwere versie. Dit bijwerken is van belang om hackers en spammers buiten de deur te houden.

Als je niet zelf de forum-software wilt hosten en bijhouden, dan zijn er ook diensten waar je gratis een forum (meestal op basis van phpBB) kunt hosten, zoals bij phpBB3.nl. Bedenk dan wel dat je in ruil voor het gratis forum ook advertenties op het forum moet toestaan.

Ook is er forum-software onder de naam punBB. Dit is een lichtere versie waarmee je ook een forum kunt opzetten.