Hoe zet je een achtergrondafbeelding achter je website ? (WP)

Ik wil bij mijn Wordpress website een achtergrond toevoegen. Maar nu zou ik graag willen dat ie stil blijft staan zegmaar.. Dat als je mijn website op een klein scherm bekijkt dat de achtergrond er niet opeens heel anders uitziet, dan op een groot scherm.. Als bijlage een foto van hoe ik het wil hebben. Ik heb mijn achtergrond in Photoshop gemaakt in 1024x768.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.2K

Antwoorden (1)

Het is belangrijk om te weten of je werkt met een theme.
Mocht dit het geval zijn dat is het veelal het makkelijkste om deze afbeelding in de body{} te zetten.

Zoek in je website via de editor naar het bestand style.css en zoek naar de body tag, hier staat vaak iets dat lijkt op het volgende:
body
{
background-image:url('afbeelding.jpg');
background-color:#cccccc;
}

staat dit niet tussen de {} dan voeg je dit toe en pas je de naam van het bestand aan en natuurlijk geef je ook aan waar de afbeelding staat /images/afbeelding.jpg bijvoorbeeld.
(de afbeelding uploaden via je ftpprogramma)

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.