Zijn er goede redenen om van browser te veranderen?

gebruik al jaren internet explorer,maar wat hebben andere browsers voor op explorer?
dit nav het artikel op nu

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nu.nl/internet/2194102/consument-moet-komende-weken-browser-kiezen.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las het net ook in de krant, goeie vraag. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van Windows overstapt op Linux, zal je afscheid moeten nemen van Internet Explorer (geen traan om gelaten overigens), behalve als je het in Windows emulatie zou willen draaien.

Het beste antwoord

Sinds ik problemen had met internet explorer, ben ik overgestapt op firefox, en ben erg gehecht geraakt aan de snelheid, de addons, het nette uiterlijk, en het gemak.

Voor firefox zijn heel veel add-ons ontworpen, en dat maakt mijn browser zo handig dat ik niet meer zonder wil. In combinatie met symbaloo als startpagina wil ik niet meer anders.

Omdat symbaloo nog niet compatible was met Chrome heb ik nog niet willen overstappen.
Maar IE is permanent de deur uit.

Voor mij is gebruiksgemak dus absoluut een reden om over te stappen. Ook zorgen steeds meer sites er voor dat hun pagina's goed zichtbaar zijn in Firefox. Het komt een heel enkele keer voor dat je ie nodig hebt om een pagina weer te geven.

Daarom heb ik dus IE en Firefox naast elkaar, met Firefox als standaard browser.

Succes met kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Andere browsers zijn mogelijk sneller en veiliger. Bekijk eens Google Chrome, pagina's worden daar veel sneller geladen.

Bovendien is er een speciale phishing fliter. Je kunt hierdoor niet inloggen op namaak websites.

Zie voor meer dingen over Google Chrome de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn genoeg redenen om van browser te veranderen. Internet Explorer gebruikte ik jaren maar gebruik die zelden omdat ik daar problemen mee ondervind op bepaalde sites.
Firefox daarentegen is mijn favoriet geworden qua stabiliteit en gebruikersgemak. Choogle Chrome ben ik nog aan het testen.
Je zou gewoon eens een paar browsers moeten testen voor jezelf dan zul je waarschijnlijk toch verschillen gaan merken in snelheid en gebruikersgemak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de onderstaande site staan alle browsers met hun voor en nadelen
zo kun je bekijken wat belangrijk voor je is om en besluit tenemen welke browser je wild gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google chrome wil ik niet omdat Google alles vastlegd van wat je doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede reden om van browser te veranderen is wanneer je overstapt op een ander besturingssysteem, bv Apple OS of Linux.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Firefox rulez!

1: snel
2: veilig
3: open source (gemaakt door vele programmeurs en achteraf verbeterd door een andere hoop goede programmeurs, kortom iedereen kan helpen te verbeteren een summum in gedachten kan dit niet anders dan goed zijn)
4: vele handige plug-ins (bv: foxmarks: een bladwijzer beheer tool die copy opslaat op externe server, overal dus dezelfde bladwijzers)
5: ....