Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn boven buurman mijn internet niet meer kan gebruiken?

Mijn boven buurman maakt gebruik van mijn internet, hij betaalde iedere maand de helft en hij kreeg mijn wachtwoord? Maar als ik dit wachtwoord verander kan hij dan alsnog op mijn internet? Of moet het eerst helemaal worden uitgeschakelt bij hem, want we hebben ruzie gekregen, is er meer wat ik moet doen of aleen wachtwoord veranderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Alleen het wachtwoord veranderen is voldoende.

Of het eerlijk is, is natuurlijk een ander verhaal. Je hebt de afspraak met de buurman dat jullie samen het internet betalen. Een ruzie kan dan geen reden zijn deze afspraak te verbreken.
Mits hij niet betaald, natuurlijk.

Toegevoegd na 11 uur:
TENZIJ hij niet betaalt. Dank Cryofiel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
TENZIJ hij niet betaalt, bedoel je in je laatste zin. Althans, dat vermoed ik. Want nu is je laatste zin voor mijn gevoel precies in tegenspraak met de strekking van de rest van de tekst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt Cryofiel... Mits, tenzij en d's en dt's... Moeilijk :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt en aangepast.
maar let erop dat je alle wachtwoorden aanpas. Mijn internet aansluiting heeft er twee netwerken... ook één die via de router loopt. En juist die laatste wordt vaak vergeten. Want je hoeft niets te doen als je die inplugt of draadloos benader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sluit vrede. Ruzie kent alleen maar verliezers.
awg ja ik heb ook een buurman die af en toe dacht flink te downloaden op mijn internet.
zo heb ik het opgelost.

bij start intikken cmd
in cmd : ipconfig
dan het ipv4 adress opzoeken. daar staat een getal achter.
dat getal intikken in een browser.

Dan kom je op een wit scherm waar je je username en password moet invullen (username is meestal : admin)

Als je dat goed hebt gedaan kom je in het gebruikerscherm van je router.

Daar kan je je wachtwoord veranderen.

Als het is veranderd trek je de stekker uit je router (zodat je buurman van de wifi af is)
stekker er weer in (Nu kan je buurman geen automatisch verbinding meer maken om zijn wachtwoord fout is)
en klaar