Hoe verhoog ik mijn download snelheid?
Als ik een test doe om te kijken hoe snel mijn internet is kom ik uit op rond 10 mb/s, maar als ik iets download gaat dat maar op een snelheid van 500 kb/s of als ik geluk heb 1 mb/s. Hoe verhoog ik deze snelheid?
Toegevoegd na 15 minuten:
http://www.speedtest.net/my-result/2846490187
Je snelheid is tevens afhankelijk van de bron, indien het een druk bezochte website is bijvoorbeeld dan kan het gebeuren dat je de maximale snelheid van je eigen verbinding niet behaalt.
Daarvan haal je de maar de helft, wat op zich natuurlijk niet optimaal is, opzich bieden ze tot 20 mb/1mb upload internet aan
maar dat haal je nooit.
opzich is 10 mb internet prima voor normal surfen tegenwoordig
ook het hebben van meerdere pc drukken die snelheid
je upload vindt ik toch iets te weinig maar niet overdreven weinig
en wisselt wellicht wat meer dan je download snelheid
dat kan meerdere oorzaken hebben 1 je werkt draadloos dat haalt altijd snelheid weg
2 je woont in een drukke regio en meet op een druk moment ?
( probeer meerdere momenten te meten en kijk of het dan anders is)
3 je woont op het platteland dus verder van een centrale af
hoe verder van een centrale hoe minder de snelheid)
(je ping is 20 dus dat ziet er toch wel prima uit.
En inderdaad je modem zit "niet goed" aangesloten te ver vanaf het centrale punt ? Maar ik denk dat dit toch wel een redelijk beeld van de snelheid die je kan halen.
ik vrees dat je met tweaks over bandbreedte bij het downloaden alleen maar gefrustreerd raakt het zal waarschijnlijk niet veel uithalen
ook een lijn test via de helpdesk aanvragen zal waarschijnlijk niet veel meer info opleveren.
bedenk ze kunnen je nooit de volle 20 mb aanbieden een abbo is altijd TOT 20 mb als maximaal haalbare snelheid
als je van 20mb gemiddeld 14 mb haalt
moet je niet ontevreden zijn zeker al je op het platteland woont niet Alleen een duurder abbo zal helpen denk ik Ook een overstap op een andere ADSL provider garandeerd niet een beter resultaat. al kan het wel mogelijk zijn maar ligt dan wellicht aan de centrale waar je aan gekoppeld wordt. Tip: vraag eens de nabij gelegen buren, vraag wat ze hebben en meet daar eens ? overstappen van ADSL naar een kabelprovider (ZIGGO UPC) kan wel verschil maken.
maar ook hier: tip vraag eens je buren die een kabel abbo hebben
en een vergelijkbaar abbo qua snelheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.