Hoe kan ik mijn Wifi point anders beveiligen?

Ik heb nu een tele2 modem maar die staat op wpa2 hoe kan ik daarvan een wep verbinding bijvoorbeeld van maken?
want nu kan ik er niet op met mijn telefoon! soo wie helpt mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is moet je op je telefoon het type wachtwoord (WEP of WPA2) kunnen kiezen.
Ik kan vanaf hier niet zien wat voor toestel je hebt, maar het zal vast wel ergens in de gebruiksaanwijzing staan.
Kimath
12 jaar geleden
Wpa2 is een betere beveiliging, aan te raden om het daar op te laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek even beter op hoe je modem/router heet. Is het toevallig een Speedtouch en zo ja welk nummer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Lg optimus One, en ik heb geen Speedtouch maar tele2

Antwoorden (3)

De al weer wat oudere (type) modems zijn / werden destijds "slechts " beveiligd met het WeProtocol,dus als U hiervoor kiest ,wordt de beveiliging niet beter,maar minder dan de betere beveiliging,welke nu " ingebakken " is bij Uw huidige tele2 modem. Met de software,welke bij de huidige modems wordt aangeboden,bestaat die optie eigenlijk al niet,wpa2 is daarin verwerkt.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken , als je inlogt op de router kan je in de sectie Wlan de beveiligingsgraad instellen. Je zult dan echter alle draadloze apparaten dezelfde instelling moeten geven. Ook moderne routers hebben deze mogelijkheid nog omdat er veel gadgets ( bijv, Nintendo DS-L ) zijn die alleen WEP ondersteunen, bijvoorbeeld de Linksys E2000. Standaard wordt echter WPA2 gebruikt. Of het verstandig is laat ik aan je zelf over....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XP:Start>Uitvoeren, tik in CMD (druk op enter)
Win7: Windowsknop, tik in CMD
Vul in: ipconfig
schrijf het nummer op achter default gateway/standaard gateway

Start je browser, vul het nummer in wat je net hebt opgeschreven. Zoek op internet op welk username/password combinatie jouw specifieke tele2 modem/router heeft (kijk even op de router) , probeer admin/admin sowieso even.

Ga naar zoiets als wireless/security daar kan je je beveiligingsvorm veranderen. En je wachtwoord.

Toegevoegd na 9 minuten:
Administrator/Password of user/user ook even proberen na invullen van je standaard gateway.