Hoe zet je een eigen website op waarmee je geld wilt gaan verdienen?

Ik heb wellicht een idee voor een eigen website. Het moet interactief worden net zoals goeievraag.nl.

Ik vroeg me af wat nu de stappen zijn die je het beste kan nemen om hier ook uiteindelijk geld mee te gaan verdienen?

- Domeinnaam aanvragen? (Betaald / onbetaald: is de .nl variant altijd de beste?)
- Zelf website bouwen of uitbesteden? Ligt natuurlijk aan je eigen kunsten, maar wat is gangbaar?

En moet je ook al direct deze dingen regelen:

- KvK inschrijving
- Zakelijke bankrekening
- BTW-nummer?

Ik weet er weinig van en vond bovenstaande op een forum.
Of moet je eerst maar zien dat je website succesvol wordt en je dan pas om een KvK inschrijving etc. druk gaan maken?

Is er iemand die dit toevallig heeft gedaan?

Waar moet je als eerste aan denken en wat zijn de vervolgstappen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ik inderdaad ook wel erg naar benieuwd, ook naar of het verplicht is een kvk nummer te hebben en als je die hebt om alles wat je vervolgens verdient in te dienen bij de belasting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het niet beter eerst al je website te maken,
alles rustig op te bouwen en kijken wat je wil.
En pas als alles af is pas investeren in domeinnaam, KvK,...

Het beste antwoord

Een BTW(belasting)- en KvK-nummer ben je pas verplicht wanneer je geld gaat verdienen. Een zakelijke bankrekening is officieel niet nodig maar wordt wel van je verwacht.

Ik zou eerst met je idee gaan experimenteren, tegen zo laag mogelijke kosten (zij het tijd of geld). Slaat het aan, dan kun je de volgende stappen gaan zetten.

Als je helemaal geen ervaring hebt met het ontwikkelen van websites, dan raad ik je aan een partner te vinden die dat wel heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een domeinnaam aanvragen stelt weinig voor en kost ook zo goed als niks. In de bron mijn favoriete aanbieder. Daar kost een NL-domeinnaam zes euro.

Let op: Met een domeinnaam heb je nog geen webhosting. Maar die wordt je vaak wel aangeboden bij het aanvragen van een domeinnaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou in elkgeval zorgen om een .nl registreren en je verdiepen in de verschillende hosting providers en wat ze aanbieden voor 4 euro per maand moet dit zeker lukken. Wat voor mensen wil je trekken en waar haal je je inkomsten vandaan? Puur alleen uit advertenties of wil je ook dingen gaan verkopen? Dat zijn dingen die je eerst duidelijk moet hebben. En inschrijven bij kvk zou ik nog even mee wachten je kan de inkomsten ook voorlopig onder bijzondere inkomsten laten vallen eerst maar eens kijken hoe je website aanslaat. Deze site is van mij dus mocht je ideeen of tips willen hebben laat het me weten. http://www.vandaagkoopzondag.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks! Nee ik wil zelf niks gaan verkopen via de website. Puur een interactief platform opzetten. Leuke website! Heb je die zelf opgezet of heb je het uitbesteed?
Waarschijnlijk zullen de inkomsten puur uit de advertenties komen. Ik heb me er nooit in verdiept, maar bijvoorbeeld een website als deze (goeievraag.nl) haalt de inkomsten toch ook uit advertenties? Een .nl domein registreren heeft dat veel voordelen tov bijvoorbeeld een .tk? Is dat ook aantrekkelijker voor andere partijen die je website eventueel geld kunnen opleveren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, een .tk staat goedkoop, is minder makkelijk te onthouden en daar komt ook reclame bij volgens mij. Wat is nou zes euro (per jaar) voor een domeinnaam?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spekkebekkie: de belasting komt niet EERST, die komt pas als je gaat verdienen en dan nog pikken ze geen 100% in hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De KvK kost trouwens €65 per jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, wist niet dat .nl zo goedkoop was :) Bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Andere antwoorden (1)

Eerst de website maken. Dan domeinnaam, testen en als je directe omgeving het leuk vindt: kvk nummer en nieuwe bankrekening (hoeft niet zakelijk).
Totale kosten (exclusief bouwen) zijn dan minder dan 100 euro.

Als je geen ervaring hebt met web applicaties, zou ik het laten doen (je moet voor iets als goeievraag toch echt wel goed met html, css, javascript, ajax, php en (my)sql overweg kunnen. Deze kosten kunnen vrij fors zijn (voor iets als goeievraag: denk aan een bedrag met 5 cijfers).

Dus zorg er eerst maar voor dat je de site neer kunt zetten, en ga dan pas over de andere dingen nadenken :)