sinds een tijdje krijg ik rare mailtjes van al mijn contacpersonen in hotmail en zij krijgen dezelfde soort mailtjes van mij. "

zogenaamde geheime berichten en berichten dat mijn contactpersonen van mij een leuke foto "gespot" hebben. of berichten (via messenger) over het winnen van een IPhone. heel vervelend, zeker omdat andere mensen dezelfde shit van mij krijgen, de link openen en dan ook weer "besmet" zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Dan hebben jullie een virus (cq worm of troyan horse) binnen gehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat ik je kan aanraden is om je wachtwoord te wijzigen van je hotmail account, je hebt waarschijnlijk een
keertje je wachtwoord ingevoerd op zo'n site waar je een bericht had en dan hebben zij je wachtwoord ook en kunnen ze dat soort mailtjes naar je contactpersonen versturen.
Ik heb dat ook per ongeluk een keer gedaan en merkte ook dat er mails waren gestuurd met een geheim bericht.
Me wachtwoord gewijzigd en nadien geen last meer gehad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.Ik krijg ook zulke mailtjes en verstuur ze blijkbaar zelf ook met mijn pc,en ik heb nergens ook maar 1 wachtwoord ingevuld.Ik heb hier gelukkig de laatste tijd minder last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.Ik krijg ook zulke mailtjes en verstuur ze blijkbaar zelf ook met mijn pc,en ik heb nergens ook maar 1 wachtwoord ingevuld.Ik heb hier gelukkig de laatste tijd minder last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet een wachtwoord ergens in te vullen, want zodra je 1x op zo'n link klikt in msn, dan krijg je die spam al. Ik denk dat ze alleen je account kopieren of zoiets, waardoor ze berichten kunnen versturen via jouw'n adres. Hoe het precies werkt weet ik niet.
Maar wachtwoord veranderen schijnt inderdaad wel te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriend had dat ook, wachtwoord veranderd en het was over... je kunt voor de zekerheid hotmail mailen. zij zullen je dit waarschijnlijk ook adviseren. +1 dus
Hier kan je niet veel tegen doen.Daarom heb ik meerdere msnadressen.Ik heb er 1 voor echte vrienden en familie,1 voor mijn internetvrienden en 1 wat ik gebruik als ik ergens een mailadres moet achterlaten.Je kan ook als extra info in je msn zetten dat jij geen €1000 of zoiets dergelijks hebt gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je hebt n virus.heb ik ook gehad.blokkeren die handel.verder je pc scannen op virussen en dan weer proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VIRUS! je kunt ze wel openen, maar als je op de link klikt word je meestal gevraagd om eerst in te loggen maar dat moet je dan niet doen.

Toegevoegd na 40 seconden:
want dan hebben de "hackers"je naam en wachtwoord

Toegevoegd na 49 minuten:
als je zelf ook mailtjes "verstuurd" moet je je wachtwoord veranderen. heb ik ook gehad en gedaan. geen last meer van gehad.