waarom laat mijn computer geen ip4v adres zien via ipconfig ?

en hoe kom ik er alsnog achter ? verder betreft het een linksys router wag160N op de andere computer die op dezelfde router aangesloten staat geeft die wel een ip4v adres bij ipconfig is dit dan dezelfde ? zo niet hoe kom ik er achter ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Heel flauw gezegd laat je PC geen ip4v adres zien omdat dat niet bestaat. Maar een IPv4 adres moet hij gewoon laten zien als je een netwerkadapter hebt die ook aangesloten is op een router (je hebt gewoon internet?!).

Het IPv4 adres op de andere PC is JUIST niet hetzelfde, het hele idee achter het uitdelen van ip-adressen is juist dat elk apparaat een ander adres krijgt. Wat overeenkomt is het default gateway adres, dat is namelijk het adres van je router.

Je zou even in je router kunnen kijken of daar de aangesloten apparaten beschreven staan. In mijn ziggo modem/router (ubee 3200) is dat iig zo te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb wel gewoon internet idd hoe kijk ik in mijn router dan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ipconfig kijken bij: default gateway....: 192.xxx.xxx.xxx (en kijk nog een keer of je echt geen ipv4 ziet staan, want dat is echt raar). Browser starten, type in: 192.xxx.xxx.xxx xxx vervangen door de waarde die gegeven is bij ipconfig, maar dat snap je.