Kun je zien of iemands email-adres is opgeheven?

bijv. omdat er nooit meer antwoord komt.kun je ergens zien of dat email-adres nog wel bestaat? of krijg je dan een melding dat je bericht niet bezorgd kon worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.2K

Het beste antwoord

als het om een hotmail adres gaat kan je dit heel makkelijk checken. ga naar de pagina waar je een nieuw email adres kan aanmaken en typ als email adres het adres in dat je wilt checken. als het email adres is opgeheven staat er dat dit adres beschikbaar is.

als het email adres nog bestaat dan staat er dat dit adres al bestaat.

zo checkte ik het met een oude email van mij waarvan ik het wachtwoord niet meer wist. uiteindelijk bleek deze opgeheven te zijn omdat hij te lang niet was gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed antwoord James !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
James? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en bij niet-hotmail adressen ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, dit was mijn tip, grote kans dat het om een hotmail adres gaat omdat bijna iedereen tegenwoordig een email adres aanmaakt via hotmail. zo niet, dan hebben misschien andere mensen wat aan mijn tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar er is volgens mij wel een periode van een aantal maanden dat zo'n email-adres nadat het is "gesloten" nog niet beschikbaar is voor anderen om te gebruiken toch? dus als je zo'n adres niet kunt aanmaken is dat nog niet een waterdichte garantie dat het nog gebruikt wordt..wel na ongeveer 9 maanden geloof ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het geprobeerd en het adres is niet beschikbaar, maar dan kan het dus ook zijn dat het wel is opgeheven maar dat die wachttijd nog niet om is toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja volgens mij weet je het pas echt zeker na die periode van een maand of 9.. : (
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay, in ieder geval bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als een emailadres niet meer bestaat, dan krijg je automatisch een foutmelding retour.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,
Als het mail adres is opgeheven krijg je een berichtje terug dat jouw mail niet afgeleverd kan worden.

Als het adres gewoon niet meer gebruikt word maar nog wel bestaat is er geen manier om te zien of de mail geleen wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
geleen moet natuurlijk gelezen zijn...

Toegevoegd na 1 minuut:
geleen moet natuurlijk gelezen zijn...