Zijn de specs van je pc van invloed op de snelheid van de bridge internet die je deelt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, internetsnelheid en/of netwerksnelheid hebben niks met de verdere specs van je PC te maken, alleen van de netwerkadapter (100Mb/s of 1Gb/s).

Toegevoegd na 2 uur:
Internetsnelheid wordt gelimiteerd door je abonnement, Wi-Fi snelheid door de Wi-Fi adapter (vaak 54 Mb/s(wifi G) of 150/300 Mb/s (wifi N)).
Elk apparaat met een adapter kan weer een andere limitatie hebben, je hebt dus altijd te maken met de zwakste schakel, daarna nog met het feit dat opgegeven waardes maximale waardes zijn, zeker met draadloos duik je daar een eind onder.