Ik ben minderjarig , als ik mijn minderjarige bankrekening aansluit bij toto en wel opgeef dat ik 18 ben krijg ik hier dan problemen mee ?

Ik wil toto gaan doen via de computer want ben mijn portemonnee vergeten . Krijg ik problemen als ik met ideal betaal via mijn minderjarige rekening ? Komen ze daar achter

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is met ideal dus via internetbankieren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
19.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet iemand het volgende ik ben meerderjarig maar wil de bankrekeninggegevens van mijn minderjarige zoon gaan gebruiken, omdat hij dan ook eens kan spelen en geld kan verdienen ( hij is 17) en we gaan alles in overleg doen . Mag dit of krijgen wij dan problemen alvast bedankt

Antwoorden (2)

Dat zal waarschijnlijk niet lukken, ze zien direct aan je rekeningnummer dat dit om een minderjarige gaat. Jongerenrekeningen beginnen met een andere cijferreeks, waardoor ze herkenbaar zijn. Dus je zal geen toegang tot toto krijgen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Een jongeren rekening mag alleen gebruikt worden door iemand van 17 jaar of jonger, de meeste internetwinkels verkopen dingen die niet aan iemand jonger dan 18 verkocht mogen worden, zo ook toto, de jongerenrekening kan daarom dus niet gebruikt worden voor iDeal.
Hoofdregel uit de wet is dat een minderjarige (jonger dan 18 jaar) geen contracten mag afsluiten zonder toestemming van zijn ouders. Uitzondering is als het gaat om producten of diensten die ongebruikelijk zijn voor zijn leeftijd. Een kind van tien mag dus snoep kopen bij de Jamin maar geen fiets bij de fietsenmaker. Op internet mag een tienjarige credits kopen voor Habbo Hotel of ander spelletje, maar geen webhostingpakket. Een vijftienjarige mag wel hostingpakketten afnemen want dat is vrij normaal
(mits het een basic pakketje is). Als de minderjarige iets ongebruikelijks heeft besteld, en de ouders maken bezwaar, dan draait de wederpartij in beginsel voor de kosten op. Hij moet alle aanbetalingen teruggeven en op eigen kosten alles terugdraaien. Er is een uitzondering voor het geval het geleverde de minderjarige tot daadwerkelijk voordeel heeft gestrekt (art. 6:209 BW en 6:276 BW). Hij moet dan de kosten van het geleverde vergoeden.
Het mag dus wettelijk niet. Dus daarom kan het niet.

Lees ook de link die volgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is met ideal dus via internetbankieren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begreep ik al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al vaker met ideal betaald , het gaat me er niet om of het niet mag maar of ze erachter komen als ik met ideal betaal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval kunnen jouw ouders er achter komen, zij krijgen jouw rekening ook bij het internetbankieren te zien.
Ik denk echt dat toto via Ideal door krijgt om welk rekeningnummer er gebruikt is, zodat ze jouw als speler kunnen weigeren, als je het al vaker zo hebt gedaan met toto, dan zien ze het dus niet, maar Ideal wel, al zullen die niet iedere betaling checken. Er is dus een grote kans dat je door de mand valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Serieus? Jongerenrekeningen zijn herkenbaar aan een andere cijferreeks?
Nog nooit van gehoord, heb nog steeds hetzelfde rekeningnummer, al sinds ik 12 jaren jong was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je echt naar je bank en vragen of dit wel klopt, ik weet niet hoe oud je bent, maar de rekeningnummers van de jongerenrekening van mijn kinderen begonnen alle drie met dezelfde cijfers, terwijl ze niet even oud zijn en de rekeningen niet tegelijk zijn geopend, ze zitten ook bij dezelfde bank als ik, de Rabo en ik had andere cijfers op het begin, nu zijn ze alle drie 18 jaar en ouder en zijn de eerste 2 nummers gelijk aan die van mij. Toen mijn kinderen 18 jaar werden kregen ze ook van de bank bericht dat ze hun jongerenrekening om moesten zetten naar een studentenrekening of prive rekening, omdat de gratis jongerenrekening opgeheven diende te worden.
je krijgt hier waarschijnlijk wel problemen mee omdat als jij wint ze jouw leeftijd die aan de bankrekening verbonden zit checken maar je kan altijd nog gewoon naar een sigarenwinkel toe en daar met de toto app een barcode te maken met jouw voorspellingen die geef je dan aan de winkelier(meestal boeit het hem niet of je 18 bent) en daar krijg je een bon bewaar die goed en als je wint ga terug naar dezelfde winkel om hem in te leveren hier krijg je gewoon contant uitbetaalt