geloven mensen echt in het vliegend spaghettimonster, of is het allemaal een grap?

ik las op wikipedia over een vliegend spaghettimonster. Geloven mensen daar echt in??
link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik lees het zo door en het lijkt er niet op dat dit een serieus geloof is, maar eerder een soort statement tegen bijzonder onderwijs (dat is: onderwijs met een bepaalde (meestal christelijke) leer.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is tegen het feit dat sommige scholen in Amerika nu creationisme leren tijdens biologielessen/wetenschapslessen, een stuk pseudo-wetenschap van heb ik jou daar dat nu dus aan leerlingen geleerd wordt, in werk gezet door extreem verdwaalde gelovigen (die in Amerika de overhand hebben).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken je het woord "parodie" niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloven mensen echt in God of is het allemaal een grap? Is het dragen van een plastic vergiet idioter dan het dragen van een keppel, meiter of hoofddoek? Is het onwaarschijnlijker dat er een vliegend spaghettimonster bestaat dan dat God bestaat? Zo ja, waarom dan? Het is erg goed om eens scherp over het vliegend spaghettimonster na te denken en te lezen, en dan vervolgens ook eens de Bijbel, Tora of Koran open te slaan. Ikzelf kwam tot de conclusie dat het spaghettimonster niet noodzakelijk gekker of irrationeler is dan conventionele geloven en gebruiken.

Antwoorden (2)

Nee, het is geen echt geloven. Maar bedoeld om de draak te steken met mensen die bepaalde rechten hebben omdat ze een geloof aanhangen. En deze vergiet als hoofddeksel dragende lieden vinden dat zij daarom ook recht hebben om op die manier op een officiële pasfoto te mogen worden vastgelegd.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is initieel niet bedoeld om de draak te steken, maar om de idiotie aan te tonen van het geven van creationisme als zijnde een wetenschap in Amerikaanse klaslokalen. Iedereen heeft recht op dezelfde rechten, waarom mag iemand die zegt in x te geloven dan iets wat iemand die nergens in gelooft niet mag? Dat heet geen "draak steken", dat heet iets proberen aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste zin is tweede alinea is krom. -niet mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom is het dragen van een plastic vergiet idioter dan het dragen van een keppel, meiter of hoofddoek?
Amadea
11 jaar geleden
Dat is jóuw veronderstelling, bierkaai.
Nee, mensen geloven daar niet echt in.
Maar het is ook niet een grap.
En het is niet bedoeld om de draak te steken met een geloof.
Het is begonnen op het internet als parodie op het besluit van de regionale overheid van Kansas om tijdens biologielessen naast de evolutieleer ook intelligent design te onderwijzen.
Een parodie is een spottende nabootsing.

Henderson stuurde een officiële brief naar de Kansas Board of Education waarin hij eiste dat in de klas aan het geloof in het Vliegende Spaghettimonster evenveel tijd zou worden besteed als aan de christelijke en andere scheppingsverhalen. Dit "geloof" is sindsdien een internetfenomeen geworden, met volgelingen die de woorden van hun "noedelige meester" preken als het enige ware geloof.

Het is bedoeld om aan te tonen dat het een enorme onzin en ongelijkheid geeft
wanneer een bepaald geloof als "het ware geloof" onderwezen wordt op scholen.
En dat het ene geloof meer waard zou zijn dan het andere.
En dat het dus niet klopt om "een geloof" voor te trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad vooral een illustratie om te laten zien dat geloof in een godheid willekeurig en irrationeel is. Dit is het beste antwoord.