Hoe verwijder ik Hola search?

Enkele dagen geleden wilde ik een spel downloaden via internet, maar daar bleek deze irritante zoekfunctie aan vast te zitten.
Uiteindelijk heb ik hem er gedeeltelijk afgekregen met Malwarebytes Anti-Malware. Alles is er af gehaald (bestanden e.d.), behalve de zoekfunctie zelf.

Als ik een nieuw tabblad open, krijg ik telkens Hola Search.

Weet iemand hoe ik dit helemaal van mijn laptop afgooi?
Ik ondervind er nog geen echte problemen aan, maar ik wil het er graag af hebben.

Ik gebruik Mozilla Firefox.

Overigens, Hola Search zit niet rechts bovenin bij de andere zoekfuncties (Google en zo), echt alleen als ik een nieuw tabblad open. Startpagina is nog hetzelfde.
Via het oranje Firefox tabje links bovenin kan ik ook niets weghalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Malwarebytes en AVG vinden ook niets meer trouwens als ik scan (volledige scan).

Toegevoegd na 56 minuten:
@antwoord1: beide heb ik al geprobeerd, dat heeft helaas ook niet uitgemaakt.

@antwoord2: het de-installeren van een plugin heb ik ook al geprobeerd, maar ook dat heeft niet voor verandering gezorgd.
Dan ga ik eens naar de tweede optie kijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

zelf gebruik ik geen Mozilla, maar dit is maar een idee wat ik ook bij programma's gedaan heb die ook net als Hola search niet weg wilden.
Je kan kijken bij de instellingen van Mozilla en als je daar het niet kan verwijderen zou het ook nog bij je configuratiescherm kunnen staan bij de programma's.
Ik hoop dat het met dit programma ook op deze manier lukt suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt een hardnekkig soort plugin te zijn. Waarschijnlijk zal die niet uit te schakelen en te verwijderen zijn. Probeer via de link of Handmatig een plug-in de-installeren bij deze "plugin" mogelijk is.
Een andere optie zou kunnen zijn een nieuwe schone versie Firefox downloaden en de oude Firefox volledig verwijderen met RevoUninstaller. Alvorens favorieten exporteren, zodat je dat later kunt importeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit gewoon een Toolbar.
Heb je al gekeken via control panel en dan bij het stukje add/remove software of als je nederlandse versie hebt iets van geinstalleerde software oid.
Heel vaak staan die irritante toolbars en searches gewoon tussen de geinstalleerde software.