Zou de mens nog zonder google kunnen?

Wat zouden de gevolgen kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ergens zou dit een zegen zijn. Aangaande dat je refereert naar de zoekmachine
(Google doet inmiddels zoveel meer qua diensten)

Google geeft resultaten weer naar aanleiding van relevantie en websites die betalen. Doordat alle websites gevonden willen worden, vertroebelen de zoekresultaten. Zoektermen zijn steeds vaker lastig te formuleren, wat resulteert in vele foutieve hits. Of slechts gedeeltelijk relevante hits, en een berg aan hits die niet van belang zijn.

Tuurlijk is info die veel op internet staat nog wel te vinden, maar iets wat beperkt aanwezig is, is eigenlijk onvindbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

We zouden heel goed zonder Google kunnen. Net zoals we ook zonder internet zouden kunnen. Misschien op sommige gebieden wat lastiger, maar het kan echt hoor. Voor 1980 wisten ze niet anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar we willen toch vooruit?
Natuurlijk kan de mens dat. We (onze voorouders) hebben zich altijd gered zonder moderne snufjes. We grijpen dan gewoon weer terug op de papieren encyclopediën, het duurt iets langer, maar het antwoord zal er toch ook wel komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Dat kunnen wij. Maar ik heb het gevoel dat zoeken.nl en al die dingen wel onmisbaar blijven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, wij hebben nog andere zoekmachines joh ;d
zoals yahoo ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, want google is niet de enige zoekmachine, je hebt er nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mensjes in afrika doen het prima? en die hebben nog nooit van google, yahoo en zo gehoord xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Je zou de vraag ook kunnen omdraaien en vragen of de mens nog zou kunnen zonder internet ? Want Google is goed op weg om het Internet te worden van de Toekomst !

Tegenwoordig kan je je niets meer indenken of Google heeft het al in huis ! Bijvoorbeeld google heeft zo zijn eigen browser (Google Chrome), zijn eigen webmaildienst ((gmail), zijn eigen dienst om filmpjes te uploaden via Google video en You Tube, en dan is het nog niet gedaan, nu denkt men er reeds aan om via Google ook betaal televisie aan te bieden en adverteren kan via Adsense !

Voor het nieuws van iedere dag kan je afstemmen op Google news en een Startpagina is in een wip geklaard met iGoogle ! Je kan de aarde en de maan bekijken dankzij Google Earth en Google Moon !

Heb je nood aan een stratenplan kan je eveneens afstemmen op Google Maps, waarschijnlijk heb ik nog wel iets vergeten, maar toch Google is de marktleider en verkozen tot de Beste site van het Jaar ! (2010)

Zo zie je Google is veel meer dan een gewone zoek- machine !!

Voor meer info ivm dit onderwerp zie de bijgevoegde linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beslist! Het zal even wat wennen zijn, maar het zal prima gaan. Google is handig, maar niet heilig. Net zoals de TV, de radio of de telefoon. Of de auto. De wereld zal heus niet vergaan indien we niet meer 'Google' kunnen raadplegen. Probeer het gewoon eens! Het zal best meevallen. Zelf vind ik het wel zorgelijk dat steeds meer mensen, instanties, juist alleen maar naar Google verwijzen als je een vraag hebt. "Ga maar ff googelen, dan kom je er wel achter....". Ook gemeentelijke diensten verstoppen zich graag achter het 'alwetende' Google. En kun je het niet vinden? Dan heb jij verkeerd gezocht. Zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut. Google is nog steeds geen eerste levensbehoefte, internet ook niet. Alhoewel de media het soms wel zo laten lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, absoluut niet!

De gevolgen zouden heel hoog op kunnen lopen, totale wanorde, zowel als op scholen/werk en thuis.