Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er copyright op screenshots van Google Maps?

Voor een aantal nieuws-items wil ik een klein plaatje (ingezoomd detail) van Google Maps gebruiken. Dit is bedoeld voor publicatie in een vakblad. Zit er dan copyright op die screenshots? Oftewel moet ik om toestemming vragen en zo ja, zijn er dan ook mogelijkheden waarbij dit niet nodig is? Bijv. de GPS-visuliazer gebruikt ook dergelijke kaarten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
9.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alles wat door iemand is gemaakt rust Copyright op. jij wilt een klein screenshots van google maps. Het is dus van belang om neer te zetten Bron: Google maps.

Vaak heb je ook op TV dat ze een plek zoeken en dan doen ze bv via google. Dan zie je onderin ook altijd gewoon staan: © Google Maps. Ook bij TV als ze een Filmpje laten zien staat er altijd Bron: Youtube. Dus is van belang om te doen.

Zit er copyright op? Ja dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft naar mijn weten geen toestemming te vragen. Het zou wel netjes zijn als je bij het plaatje er je bron bij zet. In dit geval bron: Google maps of dergelijke. In dat geval is de kans zeer klein dat ze er iets tegen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Google maps, kun je met behulp van de knop link, de code een iframe laten maken. Dit kun je bij je nieuwsbericht op je website plaatsen.
Ga dus eerst naar de plek die je wilt plaatsen, en maak daarna het iframe

Je werkt dan ook niet met een kopie plaatje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding