Als meerdere mensen in een huis gebruik maken van internet, kan de beheerder hiervan dan zien wie wat op welk tijdstip heeft bekeken?

Ik woon in een huis met 6 mensen, we delen hetzelfde wireless internet. Kan de beheerder zien wie op welke site heeft gekeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Als hem dat zou boeien, dan zou hij dat kunnen zien.
De meeste routers kunnen voor elke connectie wat wegschrijven naar een stukje software. Syslog heet dat.
Dus als ie een beetje verstand ervan heeft, ja.
AWM
14 jaar geleden
Met een standaard routertje kan hij alleen zien wie wanneer is aangelogd. Maar als je de routersoftware uitbreidt, of een computer inzet als proxy, dan kun je zeer precies zien wie wat waar wanneer heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een servertje heb draaien kun je dit inderdaad monitoren, daarnaast un je dan ook iedereen een vaste bandbreedte toewijzen. Wat handig kan zijn.