Sinds ik bij bekende postordershops heb gekeken naar wasmachines, wordt ik 'achtervolgd' door wasmachines op andere sites, hoe kom ik hier van af?

Ik weet dat dit de huidige manier van marketing is, maar vind het erg irritant. Is het voldoende om mijn browsergeschiedenis te verwijderen, of kan ik nog iets anders doen om er van af te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet eerst je cookies verwijderen dan klik je op extra bij je internetbrowser, dan op Internetopties en dan op beveiliging dan op websites met beperkte toegang en dan
criteo.com intikken vervolgens blokkeren en klaar ben je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit komt door de cookies die bepaalde sites op je computer achtergelaten. Wehkamp maakt er goed gebruik van.

Het is in ieder geval niet gevaarlijk. Je kan ervan af komen door je cache van je browser leeg te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderaan de advertentie staat heel klein critio.
Klik daar op om je af te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn de zg. nieuwsbrieven en daar blijven ze je mee bestoken, zolang je je niet afmeldt hiervoor. Kijk eens goed of je ergens ziet staan 'afmelden voor deze nieuwsbrief' en klik daarop. Je krijgt dan vanzelf een bericht te zien dat je afgemeld bent en hebt er dan ook verder geen last meer van. Vaak staat het helemaal onderin en soms boven in de rechterhoek meestal.
13 jaar geleden
Dit is de werking van Google adwords. Jouw google zoekgeschiedenis wordt bijgehouden en in andere websites die interactieve reclame kennen, krijg je telkens weer dingen te zien die zogenaamd interessant voor jou zouden zijn.

Sinds ik browse met Firefox en een ad blocker (Ad Blocker Plus)heb geïnstalleerd, heb ik er geen last meer van. En ook niet van de reclames op Goeie Vraag trouwens ;-)