hoe maak ik een gratis eigen site met games erop??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u wel

Antwoorden (3)

Een gratis eigen site maken bestaat niet. Je zult een domeinnaam en hosting nodig hebben en die kosten geld. Dit wordt wel gratis aangeboden maar dan zul je nooit een volledig eigen domeinnaam hebben en kans is groot dat er reclame/pop-ups op je site verschijnen. Daarnaast is ruimte en dataverkeer beperkt. Wanneer je googled op "gratis domeinnaam en hosting" vind je hier wel aanbieders van, ik heb daar geen ervaring mee en betaal netjes voor mijn domeinnamen en hosting.

Je zou ook gebruik kunnen maken van een gratis CMS (Content Management Systeem) als Wordpress of Joomla. Daarnaast heb je kennis nodig van html en php en waarschijnlijk ook van CSS, Javascript enz. Je zou dan via een iFrame spellen van andere sites af kunnen halen. Of dat helemaal legaal is weet ik niet. Een site waar men spellen al voorgeprogrammeerd aanbied in iFrame is: http://webgadget.webklik.nl/page/anderegames

Anderzijds zou je zelf spellen kunnen programmeren en op je site zetten, maar als je die kennis had hoefde je deze vraag waarschijnlijk niet te stellen.

In ieder geval, een eigen gamesite aanmaken vergt een klein beetje geld voor domeinnaam en hosting en veel kennis en geduld. Er bestaat niet zoiets als een magische muisklik die gratis een gamesite online zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel degelijk mogelijk. Zo kan je een gratis hosting aanvragen ZONDER reclame via: http://www.000webhost.com/ . Je kan een domeinnaam aanvragen bij http://nl.joynic.com/ ( dit is .nl .tt ) Verder heb je kennis nodig van html en css voor het invoegen van je games. Games kan je zelf vinden bij http://www.spele.nl/ .

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gratis, dat gaat! Maar niet te vroeg victorie kraaijen, als je een gratis website wil maken betaald dus iemand anders voor jouw je domein. Maar daar wil die persoon natuurlijk wel iets voor terug! Jij krijgt een gratis site en hij mag er reclame opzetten. Bedrijven die (onderandere) dit doen zijn:

wix.com
everyoneweb.com
weebly.com

Het is wel leuk om hier mee te beginnen, maar je kunt het niet vergelijken met het echte werk. De website wijzen zich zelf de weg. Experimenteer!

Maar games zijn een heel ander verhaal.

Als je games gaat maken:
Als je een leuk gamepje hebt gemaakt dan kan je deze op je website zetten met
behulp van een embed code (die zitten ook bij youtube filmpjes)
Als je games wil uitzoeken:
Meer voordehandliggend is dat je ze wil uitzoeken. Neem is een kijkje op:
http://freeonlinegames.com/ ook daar vindt je een embed code die kun je
kopieren en op je website plakken.

succes