Hoe kan ik advertenties verwijderen die bij iedere site linksonder in m'n beeld komt, verwijderen?

Een paar dagen geleden heb ik perongeluk een site aangeklikt waarvan heel snel duidelijk werd dat deze site niet te vertrouwen is. Dit blijkt ook inderdaad niet het geval en elke keer wanneer ik nu een site open komt er een advertentie (van ongeveer 7 bij 7 cm, dus het is enorm storend) linksonder in mijn beeldscherm. Er zit een kruisje bij en wanneer ik daar op druk, is de advertentie voor die site verdwenen, totdat ik mijn gehele internet-geschiedenis verwijder.
Ik heb al een virusscan gedaan en dat heeft niets uitgehaald, de advertenties blijven er staan.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze advertenties voorgoed kan verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dit kan je weghalen door een reclame blokkade te installeren. Ik gebruik met veel plezier ad block pro, voor Firefox en safari. De add-on is ook voor chrome en internet explorer te downloaden.

Wat deze add-on doet is adressen waarvan bekend is dat ze reclame bevatten blokkeren. De reclame staat namelijk altijd op een aparte "reclame server". Hij laadt dan wel de website de je bezoekt, maar laat de advertenties niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn veel makers die irritante spam verspreiden onder je beeldscherm. welke bedrijf staat erbij? kijk ander bij configuratiescherm of kijk bij instellingen (tandwieltje) van de advertentie ik kon me gemakkelijk afmelden.