Hoe kun je een map van ongeveer 50MB met iemand delen via internet, zonder dat die persoon alle bestanden los moet downloaden?

Ik wil iemand een link kunnen geven waarmee die persoon met 1 klik de gehele map kan downloaden, vanaf een website waar ik de map plaats.

En dus niet alle bestanden los moet downloaden.

Het moet wel gratis zijn als dat kan, mag in het Engels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Eerst zippen, en dan verzenden via een website als yousendit.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Precies, de gehele map inpakken via rechter muisknop en kopieren naar archief (zipfile). Dan de zipfile versturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dit vaker wilt gaan doen, zou ik van mijn pc dan een ftp server maken. Je instaleerd een programma en je kan dan vervolgens mappen delen met andere personen.
Die kun je een username en wachtwoord geven.
En je kan ook aangeven op welke snelheid ze mogen downloaden of juist uploaden.

Je kan het het programma altijd weer uitzetten wanneer jij wilt.

Bij websites zoals aangegeven boven heb je vaak te maken met een limiet aan mb's en vaak worden de bestanden na een bepaalde tijd verwijdert.

Nu heb je alle controle zelf in de hand.
Voorbeeldje van een programma waarmee dat kan.
FileZilla (is gratis)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele sites waarmee dit kan.
yousendit.com is al genoemd, het kan ook met drop.io

Nieuw: google wave, bestanden delen via internet. Tenminste: ik heb me laten vertellen dat het daar ideaal voor is. Heb het zelf nog niet getest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de map te comprimeren naar een .zip bestand en vervolgens naar de andere persoon te versturen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Of te uploaden naar bepaalde uploadsites als RapidShare en MegaUpload.