Internet via router met netwerkkabel werkt nietmeer hoe kan ik dit oplossen?

Ik woon in een studentenhuis waar we dus mijn zn allen gebruik maken van internet via een router. Nu hield een tijdje geleden mijn draadloos internet er plots mee op dus toen heb ik maar een netwerkkabel aangesloten op de router, dit ging ook een tijd goed maar sinds gisteren heb ik ook via de kabel geen toegang meer tot het internet. Mijn huisgenoten hebben ook draadloos en internet via de kabel en bij hun werkt het wel gewoon. Kan iemand mijn helpen? Ben met de kabel dus wel gewoon aangesloten op het nerwerk maar krijg geen internet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een linksys router en een modem van KPN Experia

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hmmm, Experia zelf heeft al een wireless netwerk, dus je hebt er met de linksys erbij twee.

Het kan zijn dat je huisgenoten internetten via de experia, en jij via de linksys die vast is gelopen. De linksys herstarten door de stroom er even vanaf te halen, en dan weer aanzetten zou kunnen helpen. beter is om ook de experia even te herstarten.

Anders zou het aan je laptop kunnen liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook goede tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat als ik mijn netwerkkabel direct op de modem zou aansluiten, zou het dan ook moeten werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou moeten werken als het aan de Linksys ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je tips opgevolgd en ze beide herstart maar dat hielp helaas niet, toen heb ik geprobeerd mijn netwerkkabel op de modem aan te sluiten maar dat hielp ook niet. uiteindelijk heb ik mijn computer via een herstelpunt teruggezet naar een paar dagen terug en nu werkt internet via de kabel weer gewoon. Maar thanks voor al de tips.

Andere antwoorden (3)

Krijg je nog wel een netwerk-ip-adres van de router, of dat ook niet meer? (Doe eens start -> (uitvoeren ->) "cmd" en dan in het opdrachtregelvenster "ipconfig /all"?)

Heb je al een andere kabel geprobeerd? (Kan aan de kabel liggen...)

Heb je al een andere computer geprobeerd aan de kabel te hangen? Als die het wel doet is het iets met instellingen van je computer (of IP of MAC specifieke firewall-instellingen op de router maar dat lijkt me sterk...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak doet de kabel van je router en modem er een halve minuut uittrekken wonderen. Al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huisgenoten wel internet hebben, maar jij niet, ligt het waarschijnlijk aan je laptop. Probeer access te krijgen bij je router, en probeer die eens te rebooten. Als verder alle instellingen kloppen kan het idd nog liggen aan de DNS server.