Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn domeinnaam bestaat uit een samenvoegsel van 2 woorden. Er bestond er al 1 van de woorden in andere volgorde. Moet ik de mijne opgeven?

Voorbeeld: Ik heb mooilutjebroek.nl en hij blijkt al eerder te hebben lutjebroekmooi.nl en eist dat ik mijn naam opgeef. Mag dit zomaar bij zo'n samenvoegsel? Het zijn 2 bestaande veel gebruikte woorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
697

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste,

Dit is meer een Juridische vraag. Je geeft zelf ook al aan dat het veel gebruikte woorden zijn. Lutjebroek is een standaard woord en mag worden gebruikt. Mooi ook. De samenstelling kan echter voor een probleem zorgen als:

- Je een Commerciële site hebt (en de ander ook)
- Je dezelfde doelstellingen hebt op de site

Dit kan voor problemen zorgen. Omdat deze website algemene woorden heeft hoef je niet zomaar je domein op te zeggen. Waar een rechter op zou letten is:

- (bovenstaande punten)
- Wie had het domein eerder, jij of de ander
- Wat is de Waarde van het domein (http://urlpulse.nl/www.domeinwaarde.nl)

Als je niet veel met het domein doet kun je wel voorstellen dat hij het domein van je overkoopt en de kosten betaald voor het jaar.

Maar , al met al, ik zou me hier niet al te druk om maken.


Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt.

Groet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jij je domeinnaam zo geregistreerd hebt, is dat zolang je betaald, jou naam. Een ander kan niet eisen dat je die naam opgeeft, hij heeft toch niet dezelfde naam? Je kunt er nog meer aanmaken met jou naam met .com of.be of,. info, wat er open is, is vrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding