Waarom kunnen internet providers geen hogen snelheid internet aanbieden op mijn adres? Kan ik hier iets aan doen?

Ik wil graag internet afsluiten op mijn adres met 2 interactive tv kastjes. Helaas is dit laatste niet op mijn adres mogelijk. Ik heb het tot nu toe geprobeerd bij telfort en kpn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dat komt door de lengte van de bekabeling tussen jou en de dichtstbijzijnde telefooncentrale. Hoe langer, hoe een lagere maximale snelheid.
Je kunt die afstand hier opzoeken voor jouw adres:
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Escape. De dichtsbijzijnde zit bij mij op 1300 meter. Ik zie in de tabel dat ik dan nog tussen de 22 en de 18 mb zou moeten ontvangen. Waarom kunnen providers dan geen interactieve tv voor 2 tv's aanbieden? Een interactieve tv zou 2mb verbruiken maar deze zullen zelden tegelijk aanstaan. Ik begrijp het probleem niet.
Kennelijk heb je nu alleen gekeken naar glas- en/of ADSL-aanbieders. Bij glas kan de reden zijn dat de infrasatructuur in jouw regio gewoon nog niet klaar is. Bij ADSL ligt het waarschijnlijk aan de afstand tot de wijkcentrale.

Maar er is nog een optie: kabel. Op de meeste adressen is kabel-tv mogelijk, en daarom dus ook kabel-internet. Ook bieden ze interactieve tv.
bamibal