is de site www.crazyhammer.nl veilig

www.crazyhammer.nl is een bied site, waar je punten moet kopen om te bieden op vele producten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Die site crazyhammer zal wel veilig zijn maar die gasten verdienen goud geld aan de mensen die bieden.

De bied punten kan je kopen voor 15 euro krijg je 30 biedpunten. Dat wil zeggen 0.50 per biedpunt.

Daarnaast is het zo dat je op een artikel kan bieden. Je biedt altijd met 1 cent en degene die daar over heen gaan bieden ook met 1 eurocent, Hierdoor stijgt de prijs om het product te kunnen bemachtigen.

Stel een Nintendo WII console ter waarde van 200,- wordt uiteindelijk verkocht voor een bedrag van 17,- euro dan denk je natuurlijk ... wauw wat een koopje. Nou, dus niet … voor die 17,- euro hebben die mensen van die site crazyhammer wel vier Nintendo's terug verdient.

Want 17,- euro is 1700 eurocenten en elke eurocent is 0.50 eurocent waard. Dus: 1700 x 0.50 = 850

Het koopje van slechts 17,- euro heeft de site een winst van 650,- euro opgeleverd. Alle bieders hebben eraan bijgedragen dat crazyhammer nog meer artikelen kan aanschaffen dankzij hun inleg.

Heel aannemelijk en volgens mij zeer verslavend want ik heb deze site 2 dagen bekeken en de veilingen gevolgd, ik weet bijna zeker dat de bieders het niet zo bekijken.

Ook veilen ze biedpunten zodat het lijk alsof je een koopje hebt gedaan en die biedpunten zijn zeer gewild onder de bieders.

Heel slim bedacht daar had ik wel op willen komen.

XOXO

Trap er niet in want dit is in mijn ogen een vorm van gokken en verslavend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het concept is veilig. Heb er nog geen gekke dingen over gelezen (denk aan oplichting e.d.) máár..
Het feit dat je moet betalen om een bod te plaatsen vind ik ronduit belachelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adresgegevens:
http://www.crazyhammer.nl/help.html?aid=521
...maar er zit geen telefoonnr. bij. Ik vertrouw 't daarom in eerste instantie niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Als 't bij die site zo gaat zoals Cryofiel zegt: dan nooit doen!! Niemand kan controleren of crazyhammer niet zelf een ploeg mensen in India in dienst heeft om op hun eigen spullen te bieden. Of dat een andere aanbieder een kennis op zijn spullen laat bieden.

Stel jij biedt 500 euro voor een PC die Piet aanbiedt. Klaas (de vriend van Piet) biedt 600 euro en wint de PC. Vervolgens vloeit de PC weer terug naar 't due Piet/Klaas... PLUS de 500 euro die jij kwijt bent!! Gaan zij lekker feestvieren van jouw 500 euro!! Terwijl Piet en Klaas er _niks_ armer van geworden zijn!!

NOOIT maar dan ook NOOIT aan beginnen, dus. En onbegrijpelijk en onvergevelijk dat dat systeem niet illegaal is, als 't inderdaad legaal is.

Toegevoegd na 1 uur:
due = duo

Toegevoegd na 1 uur:
Waarschijnlijk is 't trouwens wel gewoon illegaal als 't gaat zoals in dit voorbeeld - maar bewijs 't maar eens. Lukt je niet. Moet je eerst uberhaupt erachter kunnen komen. Lukt je ook niet. Daarom onbegrijpelijk dat 't legaal is, want 't publiek kan nooit controleren of ze er niet in worden geluisd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je dat spelletje waarbij een briefje van 10 Euro wordt geveild? Dat gaat zo:

Ik veil een briefje van 10. Iedereen mag bieden. Het eerste bod is 1 Euro, elk volgend bod is 1 Euro meer. Degene die het hoogste bod uitbrengt, krijgt het tientje voor de geboden prijs.

De speciale regel is dat de een-na-hoogste bieder OOK zijn bod moet betalen, maar daar niets voor terugkrijgt.

Probeer het maar eens. Veil een tientje. Je maakt gegarandeerd forse winst. De laatste keer dat ik het meemaakte, bood de hoogste bieder 18 Euro. Degene die het tientje veilde, kreeg dus 18 Euro van de hoogste bieder, plus 17 Euro van de op-een-na-hoogste bieder.

Crazyhammer lijkt dit concept te gebruiken. Helemaal legaal, maar je hebt kans dat je meer betaalt dan je denkt, omdat elk bod je 50 cent kost.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Helemaal legaal"
Zou verboden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap trouwens niet waarom iemand 18 euro op een tientje zou willen bieden, tenzij er sowieso al oplichting in 't spel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik ook niet idd.
Cryofiel
14 jaar geleden
Jahaaa... da's nou net de truc! Dat hebben de bieders in het begin namelijk niet door! Wat gebeurt er: er wordt een tientje te koop aangeboden voor een euro. Dus persoon A biedt een euro. Goeie deal, toch? Persoon B ziet dat hij dat tientje kan bemachtigen door twee euro te bieden. Goeie deal! Dus biedt hij twee euro. Nu gaan we er even van uit dat alleen A en B bieden. Da's puur voor het gemak, het verhaal blijft hetzelfde als er meer personen zijn. A ziet dus nu dat hij een *verlies* heeft van een euro! Als hij hoger biedt dan B, dus drie euro biedt, heeft hij een winst van zeven euro. Ofwel: A zal drie euro bieden. Zelfde geldt nu voor B: die heeft nu een verlies van twee euro. Hij biedt dus vier euro voor het tientje, om zijn verlies om te zetten in een winst van zes euro. Dat gaat zo door. Na nog wat rondes biedt B 10 euro voor het tientje. A heeft net daarvoor 9 euro geboden. A heeft nu dus 9 euro verlies. Dan kan hij maar beter 11 euro bieden, want dan heeft hij slechts 1 euro verlies, en da's toch net wat beter. Voor B geldt hetzelfde. Hij heeft nu 10 euro verlies. Hij biedt dus 12 euro, want daarmee is hij nog altijd beter uit. Dat gaat door tot één van beide opgeeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, zoiets dacht ik al - alleen wilde ik er niet zo diep over nadenken :).
Enfin, nog een reden waarom zulke flauwekul direct verboden zou moeten worden.