Waarom worden de miniatuurafbeeldingen in de zoekresultaten van YouTube pas geladen als ze daadwerkelijk weergegeven worden?

Dit maakt voor het dataverkeer toch nauwelijks uit tussen al die filmpjes?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dat laad sneller.
Anders zal je wachten tot heel de pagina is geladen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoelde: Anders zou je moeten wachten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nuja wat is nauwelijks verschil? Ik heb geen idee....

Maar zeg eens 200Kb x zeg eens 1.000.000 gebruikers per dag. Dat is toch al snel weer zo een 190,7 GB dataverkeer per dag.... Dus tja wat is niets in zo een geval ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Die filmpjes is wel veel meer dataverkeer maar nooit zo snel achter elkaar. Daar zitten pauzes tussen voor hun. Die plaatjes laden moet in 1 keer gebeuren, dus spreiden ze dit. Als er anders 100.000 gebruikers in 1 keer alles direct moet krijgen schiet de piekbelasting door het dak. Vandaar lijkt het me logischer om dit gefaseerd te doen.