Hoe open ik een mail adres op een website ?

Als ik een mail adres op een website wil openen, dan krijg ik de volgende tekst in een schermpje :

Er is geen e-mailprogramma gekoppelt om de gevraagde actie uit te voeren. Instaleer een e-mailprogramme. Maak een koppeling in standaardprogramma's in het configuratiescherm als er al een e-mailprogramma is geinstalleerd.

Nou heb ik bij mijn standaardprogramma's gekeken, maar daar staat mijn mailbox helemaal niet bij, wel contactpersonen, misschien is dat het ?
Maar daar kan ik niks aan koppelen wat het probleem verhelpt.
Het is ook nog zo, wat ik best vreemd vind, is dat ik hotmail heb, en het adres op de site is ook hotmail, daar zou toch geen probleem mee moeten zijn ?

Ik heb het wel altijd met bv ziggo.com mail adressen en zo, maar hier had ik het probleem niet verwacht.
Het probleem met de ziggo.com adressen zou ik ook graag opgelost hebben, maar ik heb gehoord dat je dan zelf een ziggo.com mail adres moet aanmaken, of is er nog een andere manier om zulke provider adressen te openen ?
En ik zit zelf bij ziggo, dus ik kan wel zo'n ziggo acount aanmaken, maar kan ik daar bv dan ook kpn accounts op websites mee openen of andere provider adressen ?

Nog een ander probleem, is dat mijn standaardprogramma's op aangepast staan, en dit krijg ik ook niet gewijzigd, zelfs na opnieuw opstarten, staat ie nog steeds op aangepast.
Misschien dat daar het probleem zit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.1K
bamibal
11 jaar geleden
Welke Windows-versie heb je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
windows 7 Ultimate.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom maak je geen eigen email adres aan met je eigen complete naam voor maar 9 euro per jaar? Bijv: marco@borsato.nl Je kunt het zo gek niet verzinnen, alles kan. Bronnen:
- https://www.mijndomein.nl/?rf=17301

Het beste antwoord

Als je hotmail gebruikt, gebruik je waarschijnlijk geen e-mailprogramma op je computer. Als je een e-maillink aanklikt, probeert windows je standaard e-mailprogramma op te starten. Maar die heb je dus niet.

Er zijn wel manieren om Hotmail te starten bij het klikken op een e-mailadres. Hoe dat moet, verschilt per windowsversie.

Toegevoegd na 13 minuten:
Je zou natuurlijk Windows Live Mail kunnen installeren, en zo instellen dat hij gebruik maakt van je Hotmail account. Dan werkt het in ieder geval.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kunt ook dit proberen:
http://www.guidingtech.com/7552/set-gmail-yahoo-hotmail-defaul-email-client-gmaildefaultmaker/
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb windows live mail, hotmail is een oude versie, je kunt tegenwoordig ook geen hotmail adres meer aanmaken, alleen de bestaande hotmail adressen blijven in gebruik, maar als je nu een nieuwe adres aanmaakt, word dat live.nl
bamibal
11 jaar geleden
Je kunt nog steeds een hotmail-adres aanmaken. Met Windows Live Mail bedoel ik de desktop-client: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-live/essentials-other-programs?T1=t2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Misschien helpt het als je er een ander mailprogramma naast installeert, je kan hier dan een ander account aan koppelen. Probeer thunderbird eens is érg goed en makkelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals bami al zegt, je computer probeert een mailprogramma zoals bijv. Outlook op te starten, wat jij dus waarschijnlijk niet geïnstalleerd hebt.

Je kunt echter met een omweg alsnog wel reageren. Als je ipv met je linkermuisknop met je rechtermuisknop op het mailadres gaat staan en kiest voor "e-mailadres kopieren" en je gaat dan naar je hotmail en plakt daar het adres, dan kun je ook gewoon mailen.
Oke, 't is een omweg, maar 't werkt wel.