Is elke webwinkel betrouwbaar die IDEAL als betaalmogelijkheid geeft? Is dat teken van betrouwbaarheid?

Kun je het gebruik van IDEAL zien als teken dat je niet met oplichting te doen hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.

Het voordeel van iDeal is wel dat er iets van bedrijfsgegevens bekend zijn bij de bank.

Maar veel kleine ondernemers kunnen/willen niet investeren in een iDeal koppeling, en grote oplichters doen dat weer wel.

Zoek op ervaringen met een bedrijf via Google. Vaak komt hieruit een redelijk inschatting of een bedrijf betrouwbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt je bank niet nodig voor iDeal, je kan dit ook via een payment provider regelen. Dan heb je geen bedrijfsgegevens nodig, iedereen kan dat afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden.

Andere antwoorden (4)

Nee, je kan niet stellen dat een webwinkel met iDeal betrouwbaarder zou zijn.
Wel is het zo dat je iDeal alleen maar aan kan vragen als je een Kamer van Koophandel inschrijving hebt, als ze dit via hun bank hebben geregeld. Maarrrrr… En daar komt ie ;-) Iedereen kan iDeal op zijn website zetten, dat kan je doen via een payment provider. Dit is een bedrijf die (al) je betalingsverkeer over neemt, en daar betaald de webshop een bedrag voor.
Dus het zegt niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. IDEAL is een systeem van de banken om een veilige betaalomgeving aan te bieden. Het is geen garantie dat je producten geleverd gaan worden.

Het is een systeem dat de leverancier beschermt: Betalingen met IDEAL zijn niet storneerbaar (Oftewel: Als klant kan je niet je geld terug vragen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat eventueel ook een teken van een betrouwbare online winkel is, dat is het Thuiswinkel Waarborg, een soort keurmerk voor online winkels. Meer info, zie: http://www.thuiswinkel.org/consumenten/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen geven de banken je geld terug indien er niet geleverd wordt, tot een bepaald bedrag. Dus In nederland loop je niet echt risico. Lees wel heven hun voorwaarden.