Als ik inlog op facebook, kan de reclamemaker van facebook dan mijn internetgeschiedenis bekijken en gebruiken?

De vraag is of facebook mijn internetgeschiedenis kan zien tijdens het inloggen op facebook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De mensen achter de commercie zullen niet bij iedere persoon die inlogt meekijken met de internet geschiedenis. Dat gebeurt wel op grote schaal, dus anoniem. Ze willen graag weten wat je interesseert en waar je graag naartoe surft. Dat gebeurt door middel van een zogenaamde "cookie" die geplaatst wordt nadat je bent ingelogd. Zo houdt Facebook anoniem het surfgedrag van de gebruikers bij. En dat doen ze inderdaad met commerciële bedoelingen. De adverteerders op Facebook kunnen dit niet. Zij adverteren gewoon. Sommige browsers, zoals Firefox, Opera, Safari, e.d. kun je zo instellen dat het voor Facebook erg lastig is om je surfgedrag te meten. Dat doe je via de privacy instellingen. Mocht je er meer over willen weten dan geef je maar een gil ;-) Overigens kan Facebook alleen zien wat je op Facebook zelf doet, dus ze registreren niet de andere websites waar je naartoe gaat. Google doet dit wél!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100