Waarom vragen tegenwoordig sites om cookies op te slaan?

Ik zie dat nu wel vaker..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Omdat dat sinds 1 juli wettelijk verplicht is.

"De aangenomen Telecommunicatiewet regelt niet alleen dat netneutraliteit wettelijk vastgelegd wordt. Ook wat wel "de cookiewet" heet, is onderdeel van deze wet. En de cookiewet komt erop neer dat vanaf 1 juli toestemming moet worden gevraagd voor het plaatsen van cookies, tenzij deze alleen maar bedoeld zijn voor het technisch goed laten werken van een dienst. Een winkelwagentje mag dus met cookies blijven werken, en ingelogd blijven dankzij een sessiecookie is en blijft prima zonder aparte toestemming. Maar een cookie dat ingezet wordt om bij te houden wat je voorkeuren of interesses zijn, mag vanaf 1 juli alleen nog met toestemming."
escape
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vanwege nieuwe wetgeving omtrent cookies in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds 5 juni moeten websites aan bezoekers uitleggen welke cookies ze plaatsen en de bezoeker de keuze geven de cookies te weigeren.