Wat is een "2-bestand" ?

bij het verzenden van email via Thunderbird een onbestaand adres ingetikt en verzonden, bij undelivered mail had ik een bijlage en toen ik die wilde openen kreeg ik dit als bestand te openen.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

'2' is de extensie; dat wat áchter de punt staat.
Deze geeft aan wat voor soort bestand het is. Aangezien dit containers zijn van T-Bird zelf, hebben ze er een 'eigen bedachte' extensie aangegeven, ook om geen ruzie te krijgen met evt. apps die extensies gekoppeld hebben aan zichzelf.

Tip: zorg dat 'bestandsextensies voor bekende bestanden verbergen' uitstaat in 'folder opties', en maak ergens een bestand aan dat je noemt: testbestand.q

Explorer zal dit dan een q-bestand noemen, ála de T-Bird files.