Hoe voorkom je wanneer je een domeinnaam hebt gekocht.....

Ik heb een domeinnaam gekocht en wil een site laten maken..maar hoe voorkom je dat het bedrijf of persoon jou niet kan oplichten wanneer je aan hun je wachtwoorden en dergelijke geeft van je site/domein..ik weet niet precies hoe dat eigelijk in zijn gang gaat eigelijk..iemand een idee hoe dat werkt zonder dat je wordt belazerd ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

je kan altijd je wachtwoord veranderen
als de site later klaar is ?
vraag is ook even heb je alleen een domein naam gekocht of ook hosting space ?

Bovendien een persoon hoeft niet perse op de hosting ruimte van jouw website de site te bouwen
tenzij het via een websitebuilder pakket gaat

hij kan zijn eigen webruimte gebruiken om de site te bouwen.

Deze laten zien via en tijdelijk andere url naar het internet

en als je het goed keurt kan hij de hele site naar je toesturen, dat je het zelf upload
of je geeft hem tijdelijk de wachtwoorden en zodra de site klaar is verander je de WW van de site en de ftp server ed weer.
volgens mij kan je zelf meerder admin account maken
die je later weer kan deleten zodat alleen je eigen account overblijft.?

maar goed een echt bedrijf zal daar echt niet gaan sjoemelen ze hebben ook aan hun goede naam te denken

een prive persoon zal wat minder betrouwbaar zijn lijkt me
maar dat zal ook al snel opvallen dat er iets mis is je hosting bedrijf heeft vaak al snel in de gaten dat er iets mis is lijkt mij.
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
tja als het echt een bedrijf is
hebben ze er echt geen belang bij dat ze je bedonderen

Bovendien zij zijn dan ook diegene die jouw de WW etc verstrekken
dus kunnen ze er altijd bij wat je ook doet
Het account wordt door hun aangemaakt ze geven jouw wel de mogelijkheid WW ed te veranderen
maar zelf hebben ze ook toegang
maar dat zullen ze niet snel doen
Alleen als je zelf criminele zaken er op zou zetten en anderen maken hun daarop attent dan grijpen ze echt wel in.
en er zelf codes bijzetten die hun wat opleveren tja reclame misschien ?
maar ik zou ook niet weten wat je denk dat ze zouden kunnen doen ?
waar ben je bang voor ?
capthavoc
11 jaar geleden
Als het goed is staan de domeinnaam(en) op jouw naam en jouw rekening nummer etc dat is alle juridische bescherming die je nodig hebt.
zolang je betaald dan geldt dat
en de hosting domein naam zijn geen bezit van dat bedrijf
ze bieden alleen de service en registreren je domein bij een overkoepelende organisatie die los staat van dat bedrijf dus niemand kan zomaar jouw domeinnaam claimen. behalve die overkoepelden organisatie
maar deze heeft geen toegang tot jouw ww etc
capthavoc
11 jaar geleden
tip" gebruik een email adres dat niets te maken heeft met je domein en koppel deze ook nergens aan
als iemand dan stiekem zijn naam en rek ed zou invullen
dan krijg je daar altijd een mailtje van
als deze niet door die persoon te vinden is of te openen
dan is er niets aan de hand want in die mail zit altijd een bevestigingslink
want alle wijzegingen op dat vlak worden vanzelf gemeld via dat email adres en dan weet je meteen of je bedondert wordt. dat kan dus nooit ongemerkt.
aan je voorbij gaan

Andere antwoorden (1)

De domeinnaam staat op jouw naam. Als jij zorgt dat jouw websitebouwer alleen FTP en MySQL toegang heeft en geen toegang tot email of domeinpanel, dan is er niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb je je domeinnaam gekocht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dan kan ik het moeilijk uitleggen helaas