Wat is de belangrijkste reden dat je op veel websites TWEE keer je E-m@iladres moet invullen ?

Je zou zeggen,dat 1 keer toch genoeg zou moeten zijn ? Wie heef hier én een goede uitleg bij én een reden ? Waarom een e-mail moet worden gegeven is mij duidelijk,om te verifiëren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Het app controleert tegelijkertijd. Of je geen robot bent. En het als het het emails beide het zelfde zijn. Wordt gelijk een activation link naar je toegestuurd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar meestal kun je gewoon knippen en plakken,
dus werkt dat helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De serie letters, cijfers of woorden die je over moet typen
dat werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook een mogelijkheid dat je in een input veld niets kan plakken, dat je persé iets moet typen. In dat geval werkt het kopieren en plakken niet en moet je wel twee keer je e-mail adres invoeren, waarmee je de kans verkleind dat je een verkeerd e-mail adres opstuurt met een typfout erin.

Andere antwoorden (8)

De belangrijkste reden is inderdaad identificatie.

Er wordt veel gerommeld met e-mail adressen en mensen proberen iets te verzinnen om zo toch binnen te komen.
De redenatie is dat als je iets verzint
dat het dan moeilijker is om twee keer hetzelfde
te typen, dan wanneer je gewoon keurig je eigen e-mail adres gebruikt.

Overigens is het inderdaad vaak onzin,
want ff knippen en plakken werkt vaak ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Het heeft er mee te maken dat je je de eerste keer kunt vertypen. Door het twee keer te vragen moet je het twee keer invullen, en is de kans heel klein dat je twee keer dezelfde typefout maakt. Dus helemaal geen onzin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, ik snap wel wat de bedoeling is.
Maar het werkt vaak niet dus is het vaak onzin. Ter verificatie dat je geen robot bent, kun je beter die serie letters en cijfers hebben die je over moet typen. Daar valt in ieder geval niets in te plakken.
rose
13 jaar geleden
Het gaat dan ook niet om de verificatie..
Het gaat om de spelfouten. Stel dat je in de haast je mailadres verkeerd typt, dan kan de bevestigingsmail bijvoorbeeld niet aankomen. Soms is het ook niet mogelijk om de eerste regel te kopiëren en te plakken in de tweede regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet daarom ook altijd je wachtwoord twee keer typen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft lang niet altijd je e-mail adres twee keer in te typen.
En meestal niet altijd je wachtwoord twee keer. Als je registeert als nieuwe gebruiker op een site,
dan geldt de reden die ik noemde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat my betreft beste antwd. Gefeliciteerd 10 punten!
amigo
13 jaar geleden
ook wat mij betreft het enige juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje van mij :-)
Heel simpel! Stel je voor je maakt een typefout. Dan wordt je bevestigingsmail dus naar een verkeerd e-mailadres gestuurd. Daarom is dat 2e email veld, zodat je erop gewezen wordt dat je niet 2 keer hetzelfde e-mailadres getypt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een methode om het verzenden van spam praktisch onmogelijk te maken omdat robots meestal alleen email-adres invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emailadressen zijn vaak gevoelig voor fouten omdat er vaak symbolen als @ en _, - in zitten en daar worden vaak fouten gemaakt op deze manier worden fouten er vaak uitgehaald door de gebruiker zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij duidelijk.
Iedereen maakt wel eens typefouten.
Mooie contrôle dus.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om typefouten te voorkomen, maar ik vind het een beetje een dom gedoe... Je controleert het eigelijk altijd wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat ik eens iets gelezen had dat als je het 2 keer invult, ze dan het recht hebben om je reclame te sturen. Daarom, onder het mom van 'doe het nog eens zodat we zeker zijn dat je geen schrijffouten typt' willen ze dat je het 2 keer doet.