Als iemand zijn MSN-chatlog wist, kan Microsoft dat dan nog tot een aantal maanden uit een backup halen?

(I.v.m. een misdrijf.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Volgens mij worden chatlogs lokaal (=je eigen computer) opgeslagen. Dus niet op servers van M$...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vanochtend toevallig nog een tijdje zitten googlen op 'Starbless'en heb een aantal dingen terug gevonden op sites die in 2007, of eerder ter zielen gegaan zijn. Dus het zal me helemaal niets verbazen als Microsoft dit met MSN ook kan doen. Echter zal dat alleen kunnen na een gerechtelijke uitspraak, omdat de privacy niet geschonden mag worden. Maar dat zou inmiddels iets versoepeld kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ga er maar vanuit dat het zo is... Alles wordt opgeslagen, alles... Maar je hebt wel een voordeel ook... Als alles bijgehouden wordt, hoef je zelf nooit meer een alibi te bij te houden... Als ze je mobiel telefoon natrekken kan je dus meteen een hele hoop narigheid bespaard blijven...

de MSN-chatlog is zo klein van formaat, die wordt netjes voor een ander door een ander bewaard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar zelf kun je die makkelijk wissen met MSN-plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag was dus of 't dan nog steeds ergens gebackupt is bij Microsoft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat er geen interesse is van Microsoft om chatlogs te bewaren, daarom staan ze op je eigen computer.
Op een forum vond ik dat msn alleen een log heeft van wie met wie praat en hoe lang. Niet waar de daadwerkelijk over praten.

Helaas kon niemand een bron geven

http://channel9.msdn.com/forums/Coffeehouse/95825-Does-Microsoft-keep-MSN-Messenger-logs/#Page=1

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier nog wat van microsoft:

We verzamelen mogelijk gegevens over uw handelingen bij Microsoft-websites en -services. We kunnen, bijvoorbeeld, gebruikmaken van analysesoftware op onze website om informatie uit uw browser op te halen, zoals de website waar u vandaan kwam, de zoekmachine(s) en de zoekwoorden waarmee u onze website hebt gevonden, de pagina's die u op onze website bekijkt, de invoegtoepassingen in uw browser en de breedte en hoogte van uw browservenster. Ook kunnen we gebruik maken van technologieën, zoals cookies en webbakens (zie hieronder), voor het verzamelen van informatie over de pagina's die u bekijkt, de koppelingen waarop u klikt en andere handelingen die u verricht bij onze websites en services. Daarnaast verzamelen we bepaalde standaardgegevens die uw browser naar elke website verzendt die u bezoekt, zoals uw IP-adres, het type en de taal van de browser, de tijd van uw bezoek en het webadres van waaruit u onze website bereikte. Ook verzorgen we reclame (zie het gedeelte Weergave van reclame hieronder) en voorzien we in analysesoftware op andere websites en services dan die van Microsoft, en kunnen we informatie verzamelen over weergegeven pagina's op deze websites.

Om u een meer consistente en persoonlijke ervaring te bieden bij uw interacties met Microsoft, kan informatie die is verzameld door de ene service, worden gecombineerd met informatie die is verkregen via andere Microsoft-services. Daarnaast kunnen we de informatie die we verzamelen, aanvullen met informatie die we van andere bedrijven hebben verkregen. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebruikmaken van de services van andere bedrijven om een algemeen beeld te krijgen van uw geografische locatie op basis van uw IP-adres, zodat we bepaalde services hieraan kunnen aanpassen.

http://privacy.microsoft.com/nl-nl/fullnotice.mspx#collection
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de gespreksgeschiedenis normaal altijd op slaat en het nu verwijderd is, kan de politie het met een programma zelfs nog terugvinden in je eigen Computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Maar de vraag is of er bij Microsoft zelf ook backups worden gemaakt/zijn?
de chatgesprekken worden over het algemeen opgeslagen op de harde schijf van de pc. (mits je dat uit hebt staan).
Er is een programma te downloaden waarmee je 90 % van de ´officieel´gewiste bestanden en mappen kunt terughalen. Ik heb het eens gebruikt in een jaloerse bui bij mijn ex... veel logverslagen met andere vrouwen kunnen terughalen. Meer bewijs dus... terwijl hij dat al maanden eerder had gewist.