Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je de leasetijd van een internetverbinding verlengen of oneindig maken?

Ik word er gek van dat ik steeds mijn lease moet vernieuwen als ik 5 minuutjes internet niet gebruik, hoe kan ik dat veranderen zodat de leasetijd verlengt wordt of oneindig is?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat niet om een telefoon maar om een wifi router een iPod.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In dat geval moet je contact opnemen met je provider.
Als je een lease time hebt van vijf minuten dan is er wat mis.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden
Betreft het een gsm?, dan kunt u zeer waarschijnlijk zelf instellen hoe lang u op internet blijft.
Dit om te voorkomen dat u te snel uw datalimiet bereikt,
of op hoge kosten komt te staan bij een enorme overschrijding van de limiet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de verbinding actief blijft behoud je je IP-adres en krijg je geen nieuwe toegewezen. Als de verbinding met je router bedoeld of onbedoeld wegvalt kun je inderdaad een nieuwe toegewezen krijgen. Je kunt dit voorkomen door in de router de iPod een vast IP-adres te geven. Dit adres moet je dat ook in je IPod zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, hier heb ik misschien iets aan.
De leasetijd wordt altijd ingesteld op de DHCP server op je netwerk. Die deelt namelijk de IP adressen uit aan de aparaten die erom vragen.
Meestal vind je die instelling op je (wifi) router bij thuisnetwerk. Details over op welk adres en login, en op welke configuratiepagina, vind je in de manual (of op Google).
En is je iPod helemaal uptodate qua iOS versie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding