Hoeveel kost internet via Telfort in het buitenland (Oostenrijk)? Ik maak gebruik van een beltegoed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Oostenrijk is Europa en valt in zone 1:
Het bellen kost je €0.42 p/m
Gebeld worden kost je 0,13 p/m
In een aantal landen (waaronder de EU-landen) betaal je de eerste 30 seconden volledig, daarna wordt afgerekend per seconde.
SMS € 0.13
Landcode van Oostenrijk is 043

Mobiel Internetten
€3.50 per MB
Tarieven voor mobiel internet staan per MB vermeld. Dataverkeer wordt op 10 KB naar boven afgerond in rekening gebracht. U betaalt zowel voor ontvangen als verzonden data op basis van verbruiksgegevens ontvangen van de roaming partner van Telfort.
In het buitenland geldt een datalimiet van € 59,50 per maand. Hiervan wordt u met een sms op de hoogte gesteld.

Internet is dus erg duur, maar meer en meer gelegenheden hebben WIFI. Ik zou dus het mobiel internetten uitschakelen zodra je de grens over gaat.

Per 1 juli gaat er het een en ander door Europese regels aangepast worden:
Vanaf 1 juli 2012 wordt het gebruik van uw mobiele telefoon in EU-landen goedkoper.
Hieronder vindt u een overzicht van de prijzen voor en na 1 juli inclusief btw.
Bellen: van 42 cent naar 35 cent per minuut
Gebeld worden: van 13 cent naar 10 cent per minuut
Sms versturen: van 13 cent naar 11 cent per bericht
Mobiel internet: van 3,50 euro naar 83 cent per MB

Daarnaast wordt ook het tarief van mobiel internet in landen buiten de EU verlaagd.
Vanaf 1 juli betaalt u hier- voor € 4,92 per MB in plaats van € 9,95 per MB.

Hangt dus een beetje af wanneer je daar bent.
De tweede link is een PDF bestand waaruit ik het laatste kopieerde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas mag je als prepaid gebruiker niet internetten in het buitenland:

"Met Telfort prepaid is het vanaf 1 juli 2010 niet meer mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet en mms in het buitenland."

https://www.telfort.nl/tarieven/prepaid/buitenland/in/