port forwarding werkt niet hoe kan dit?

wij hebben zins een maand een nieuwe router met deze router kunnen wij niet meer portforwarden ik heb al vanalles geprobeert maar het wil niet. we hebben nu een tp-link. hiervoor hadden we een belkin daar werkte het wel als iemand ons kan helpen hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat lukt er niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het portforwarden ik doe alles hoe het moet maar mensen kunnen niet connecten geprobeerd voor de games: garrys mod en minecraft. met de andere router kon het wel

Antwoorden (2)

Ik zou ke firewall is uitzetten maar alleen uit als je je server aan zet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt er binnen je lokale netwerk wel correct door geroute naar jouw pc? Als de poort openstaat en de binnenkomende verbinding komt aan in de router, moet het nog geassocieerd worden met een van de pc's op het netwerk. Namelijk degene waar de server op draait.

In mijn router moet ik een intern ip adres associeren met de port die ik heb open gezet. Eerst werkte dit bij mij niet goed omdat mijn router standaard dynamisch ip adressen uitdeeld. Dus iedere keer als ik mijn pc opnieuw opstartten kreeg ik een nieuw adres, en werd de geopende port niet naar mijn pc verwezen (bij toeval soms dus ook wel). In mijn router kan ik instellen dat een bepaald mac-adres (mijn pc) altijd hetzelfde ip krijgt toegewezen. Dit bleek de oplossing te zijn.

Het lijkt me dat zoiets ook bij jou gaande is.