Waarom wissel mijn IP adres zo vaak

Ligt dit aan mijn provider,want als ik mijn ip natrek,zit ik z-holland en dan weer in n-holland,enz,enz............(en kan dit kwaad)

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je opnieuw verbindt met je provider kun je gewoon steeds een nieuw IP-adres krijgen. Dit ligt dus inderdaad aan de provider, maar dat kan verder geen kwaad.

Als jij je ip natrekt geeft dat maar bij benadering aan waar je zit, ik woon in Zeeland en als ik mijn ip-adres natrek zit ik in Oosteerhout. Dat is toch wel ff uit de buurt. Maar je ip-adres veranderd niet tenminste niet in Nederland wel in Belgie daar heb je elke keer als je online gaat een ander ipadres.

nee dit kan geen kwaad, kennelijk heeft je isp meerdere routers op verschillende locaties. meestal is dit zo als je een glasvezel verbinding hebt of op een studenten netwerk zit. er is dan een dhcp range ingesteld waardoor je geen vast ip adress hebt wanneer je een verbinding maakt met het internet.

Ja, dit ligt aan je provider. Nee, dit kan geen kwaad. Behalve als je een service wil verlenen. Bijvoorbeeld een server hosten. Dit is gedaan, omdat je dit als consument niet behoort te doen. Zakelijke accounts kunnen dat wel, maar zijn dus vaker ook duurder.

Het kan geen kwaad en is eigenlijk wel makkelijk. Zo kun je minder worden nagetrokken door partijen met kwaadaardige bedoelingen.

Veel providers werken met DHCP(dynamic host configuration protocol) wat betekent dat er een machine is die jou een ip-adres geeft met een bepaalde lease. Als die lease verlopen is krijg je een ander ip-adres.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100