Waarom wissel mijn IP adres zo vaak

Ligt dit aan mijn provider,want als ik mijn ip natrek,zit ik z-holland en dan weer in n-holland,enz,enz............(en kan dit kwaad)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Wanneer je opnieuw verbindt met je provider kun je gewoon steeds een nieuw IP-adres krijgen. Dit ligt dus inderdaad aan de provider, maar dat kan verder geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jij je ip natrekt geeft dat maar bij benadering aan waar je zit, ik woon in Zeeland en als ik mijn ip-adres natrek zit ik in Oosteerhout. Dat is toch wel ff uit de buurt.
Maar je ip-adres veranderd niet tenminste niet in Nederland wel in Belgie daar heb je elke keer als je online gaat een ander ipadres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt ook Nederlandse providers die dynamische IP-adressen uitdelen hoor. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je een trace doet komt uit op het adres van je isp en niet jou eigen adres.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn isp is kpn en die zit echt niet in oosterhout.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een trace doet kom je uit op je "externe" IP-adres, wat je ISP je gegeven heeft. Waarom zou dat niet jouw adres zijn? En wat is dan volgens jou wel jouw adres?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn ip is dat wat mijn isp heeft gegeven.
nee dit kan geen kwaad, kennelijk heeft je isp
meerdere routers op verschillende locaties.
meestal is dit zo als je een glasvezel verbinding hebt of op een studenten netwerk zit. er is dan een dhcp range ingesteld waardoor je geen vast ip adress hebt wanneer je een verbinding maakt met het internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dit ligt aan je provider. Nee, dit kan geen kwaad. Behalve als je een service wil verlenen. Bijvoorbeeld een server hosten. Dit is gedaan, omdat je dit als consument niet behoort te doen. Zakelijke accounts kunnen dat wel, maar zijn dus vaker ook duurder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan geen kwaad en is eigenlijk wel makkelijk. Zo kun je minder worden nagetrokken door partijen met kwaadaardige bedoelingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel providers werken met DHCP(dynamic host configuration protocol) wat betekent dat er een machine is die jou een ip-adres geeft met een bepaalde lease. Als die lease verlopen is krijg je een ander ip-adres.