Bij een gemiddelde datingsite is er een betaald lidmaatschap nodig om een beetje te chatten met iemand anders. Waarom is dat zo onaantrekkelijk duur?

Ik kan onder mijn foto's zetten dat ik die persoon ben op Facebook / Hyves of GV desnoods, om maar wat te noemen, slaat toch nergens op dat je bij datingsites meerdere tientjes per maand kwijt bent om een beetje berichtjes te sturen?

Toegevoegd na 14 uur:
Mijn belangrijkste punt is, om gen abonnement te nemen, (bij deze niet nader te noemen datingsite:P) is dus dat je moet betalen om berichten te sturen, a la, dat is tot daar aan toe, maar als diegene die ik een bericht heb gestuurd en zij geen betaald abonnement heeft, zij die berichten nog niet eens lezen kan, Daar gaat het me om. Ze krijgt alleen dan een melding dat iemand haar een bericht heeft gestuurd<
Ik ben er net nieuw (niet eens echt op zoek maar je kan het toeval altijd een handje proberen te helpen:) en kan nog niet aan de profielen zien wie een gratis en wie een betaald abonnement heeft, ook wel handig om uit te zoeken hehe

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zodat alleen mensen die serieus op zoek zijn nAar een partner zich inschrijven.
Reddie
11 jaar geleden
Je kunt ook daten in een cafe. Dat kost aan biertjes waarschijnlijk meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Reddie, dat zou ik persoonlijk inderdaad gezelliger vinden dan berichten heen en weer te sturen en dan maar afwachten of en wanneer je een reactie terugkrijgt:)

Het beste antwoord

Datingsites maken dankbaar gebruik van een vraag in de markt. En daar proberen de eigenaren een slaatje uit te slaan. Op facebook en Hyves en andere sociale netwerken staan allerlei mensen, dus ook mensen die geen date zoeken. Maar gewoon leuke internetvriendschappen. Op een datingsite staan mensen die echt op zoek zijn naar een partner. En aangezien een groot deel van de mensheid bang is in het echte leven een blauwtje te lopen voelt het via internet als anoniem en veilig.
Plus natuurlijk het feit dat mensen die het om wat anders te doen is dan werkelijk te daten te ontmoedigen. Zo krijg je dus een site vol met mensen die echt op zoek zijn naar een partner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het runnen van een dating site kost geld.Servertijd,computers,energie,ontwikkelaars,maar ook personeel,en anderen zoals de baas.Op zich kost het weinig om een site te runnen, zeker als er ook met advertenties gewerkt word.Het overgrote deel is echter gewoon winst en belasting(als ze die betalen)Daarom zijn er ook zo veel.En prijzen kunnen verschillen van paar euro per maand tot wel 50 en meer.Het wil overigens niet zeggen dat de duurdere beter werk leveren.Ook zijn er sites die naast alleen maar sites open houden ook werkelijk proberen actief, dus mensen die kijken,iemand aan iemand te koppelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn gratis datingsites en betaalde. Duurder betekent niet persé dat het beter is. Een datingsites heeft kosten. Kosten om de site in de lucht te houden en kosten voor personeel. Voor een goede datingsite zijn moderators heel belangrijk, anders zouden mensen misbruik kunnen maken van de site.
Geld betalen zorgt er ook voor dat mensen ook het beste van hun geld willen maken.
Een dating site werkt ook met vraag en aanbod. Als het personeel maar een beperkt aantal leden aankan heeft het geen zin om een laag bedrag te vragen.
Wat jij voorstelt is je anonimiteit opgeven, dat is juist wat je niet wilt op een datingsite. Je wilt elkaar eerst voorzichtig leren kennen voordat je elkaar je emailadres geeft.