Met welke sites kan ik naar foto's zoeken van oude gebouwen?

Ik ken de site van het Regionaal Archief Tilburg, maar daar vind ik niet wat ik momenteel zoek (foto van het oude gemeentehuis van Raamsdonk dorp). Kan iemand me sites aanraden waar ik het best kan zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je één voorbeeld (plaatje van 't bewuste gebouw) laten zien? Dan weten we om welk gebouw 't gaat :).

Het beste antwoord

Ik weet zo ook even geen site daarvoor, wel gebruikne wij CoolIris om te zoeken, dat vinden wij makkelijker dan zoeken in Google. Grotere foto's vooral.

Heb je toevallig een adres? Straat en huisnummer...

Is dit het juiste gemeentehuis?

Toegevoegd na 9 minuten:
afb. verwijdert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit gaat over Raamsdonkveer, maar ik bedoel Raamsdonk (dorp).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja klopt, het is niet geheel duidelijk haha, vandaar... Als je geen adres hebt is het al wat lastiger, zitten op die site wel veel foto's van het oude Raamsdonk-dorp, maar helaas geen tekst bij de meeste maar alleen adressen. Lijken me dus het meeste woonhuizen. Ik heb 2 linken toegevoegd naar Raamsdonk-dorp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me een onwaarschijnlijk moeilijke zoektocht worden, aangezien het raadhuis van Raamsdonk in de tweede wereldoorlog is afgebrand.
Wellicht dat je bij de gemeente zelf nog wat kan vinden. Bel die eens op maandag, bij onze gemeente zit er namelijk ook wel wat moois in het archief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reacties, zeker een +1 waard ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, maar ik heb nog steeds geen antwoord op je vraag helaas ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dutcheese: ben er vrijwel zeker van dat het bestaat. althans mijn vader beweest het stellig, want voor hem zoek ik het. Als ik de reactie van beerg lees, zou dat dus moeten kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oude gemeentehuis(of raadhuis) werd gebouwd in 1772. Het is inderdaad (verschillende sites melden dit) afgebrand in de Tweede Wereldoorlog. Ik heb, tot nu toe, alleen een plaatje in het klein kunnen vinden, wellicht heeft die stichting er wel een groter exemplaar van.
Je vader heeft in ieder geval 100% gelijk ;-) Ik zou onderstaande stichting in elk geval even bellen of mailen als ik jou was. Succes http://raamsdonkshistorie.nl/herkenning/herkenning.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, zojuist een mail gestuurd. Het is dat ik niet nog een +1 kan geven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zoeken naar lastige vragen toch het leukste ook hoor, niet de punten haha. Ik vind t juist een leuke uitdaging elke keer, daar gaat t mij vooral om, ik leer ook zelf elke keer weer veel nieuwe dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas geen reactie meer gehad van die stichting. Maar toch nogmaals dank voor je antwoord en reacties!

Andere antwoorden (2)

Gewoon met Google, en dan linksboven afbeeldingen selecteren.
Type je zoekwoorden in en Voila!

Toegevoegd na 1 minuut:
En als resultaat voor gemeentehuis raamsdonk krijg je dit:
http://images.google.com/images?q=raamsdonk%20dorp%20gemeentehuis&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&rlz=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik uiteraard al geprobeerd, maar dat levert (heel vaak) niet de (juiste) afbeeldingen op die ik zoek.
de beeldbank van je provincie
ansichtkaarten verzamelaars hebben ook nogal eens sites waar je dat kunt vinden
en de historische vereniging