Hoe noem je een verzameling hyperlinks op een website?

Misschien een beetje een vage omschrijving van de vraag, en het zal vast wel een naam hebben, maar ik weet het niet. Op sommige websites, blogs bijvoorbeeld, zie je wel eens in plaats van een zoekvak op de site een kleine ruimte staan met daarin woorden die vaak gezocht worden. Het ene woord is klein, het andere wat groter, dit zal zijn hoe vaak er naar een bepaald onderwerp gezocht wordt. Uiteraard kun je op de woorden klikken en wordt je naar het betreffende onderwerp gebracht.

Mijn vraag is nu; hoe heet het en is het enigszins gemakkelijk in te bouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat heet een tagcloud. Zie de link om er een te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het ook "Startpagina" noemen, eventueel een thema startpagina. Als je het goed doe, kan je zelfs veel bezoekers krijgen en/of reclame hits!