Hoe werkt een topcom-bakje internet voor lange afstanden ?

Omdat mijn kamer helemaal in het hoekje van het huis is, is mijn internetverbinding echt niet goed daar, (heb zelden verbinding), en omdat ik ook wel online-games speel op mijn laptop, is het zeker niet handig, nu hebben we thuis zo'n topcom dingetje die je gewoon in het stopcontact kan steken waardoor je gewoon LAN-verbinding hebt, wel, ik heb het bakje hierbij me liggen, staat op: Topcom Powerlan 200 85Mbps, alleen vind ik het kabeltje die van het bakje naar de pc gaat niet meer, ik zoek wel nog even maar ik will graag ook weten waar je zo'n kabeltje vind, nu is het, een paar maanden geleden probeerde ik het met het topcom dingetje EN de kabel in mijn kamer, bij verbindingen kwam gewoon, unidentified network, en het bleef daarbij, na een halfuur nog steeds, unidenditified network (geen internettoegang), weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Toegevoegd na 22 minuten:
EDIT: Ik heb het kabeltje gevonden.

Toegevoegd na 36 minuten:
Bij deze afbeelding zie je dat ik geen internet krijg, we hebben veel problemen gehad met de modem voor het huis, met prime en telenet en blablabla, dus als ik nu aan die modem zit prutsen(die begraven zit onder ontelbaar veel kabels) kan dat grote problemen veroorzaken, is er geen andere manier? Ik heb al geprobeerd computer aan en uit te zetten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.7K
capthavoc
12 jaar geleden
succes aansluiten en proberen maar ik blijf wel even monitoren ;)
capthavoc
12 jaar geleden
zie je prive berichten want volgens mij werkt het nog niet helemaal goed
is wel op te lossen denk ik
capthavoc
12 jaar geleden
Nog een paar tips, als je kan, koop dan een boxje of meerdere van het zelfde merk.
waar je meteen ook weer een stekker in kan steken
nu ben je met die gesloten boxjes altijd een stopcontact kwijt.
Er zijn tegenwoordig wel te vinden die een extra doorschakel stopcontackt hebben is altijd handig. 85 mb is prima voor alleen internet
zelfs wel voor gamen
maar als je zeg maar later ook bijvoorbeeld een tvbox of xbox er op aan zou willen sluiten
koop dan minimaal 100 mbps
en er zijn tegenwoordig basis station van 500 mbps
deze kun je mixen met lagere snelheiden maar volgens mij alleen tot 100 mbps
kijk goed naar de specificaties wat ze wel en niet aankunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin. Je ADSL verbinding is waarschijnlijk maar 8Mbps.
Met een goed 10Mbps heb je geen enkel probleem met video, gamen of wat dan ook.
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb standaard 15 mb van de 20 ;)
dus dat trekt het ook wel
maar in de toekomst krijg ik een decoder voor tv daar schijn je toch minimaal 100 mbps voor te moeten hebben
met een vdsl verbinding
en hoe hoger je basis station is hoe minder verlies
ik heb er ook 85 mbps kastjes aan maar dat haal ik over die afstand dus ook niet. maar het haalt net iets meer dan een standaard 54 van een draadloze, vrij stabiel ook
het werkt allemaal wel, maar heb toch liever wat overkill ;)
zeker voor gamen.

Antwoorden (1)

Je weet hoe dit werkt he ?
1 kastje verbind je met het modem en steekt je in het stop contact het liefst niet via een verlengsnoer/stekker doos o.i.d
Maar rechtstreek op een wandcontact doos voor de beste verbinding
het andere kastje steek je ook in een stopcontact en verbind met de pc (hij is denk ik niet draadloos)
in principe zou het dan moeten verbinden
als het goed is zit er zelf software bij waarmee je het kan beveiligen maar in principe is dat niet nodig als maar en setje van 2 hebt bij 3 kastjes of meer is dat wel handiger
probeer het desnoods eerst even op een stopcontact in dezelfde ruimte waar het modem staat

tja zonder netwerkkabeltje wordt het dan moeilijk ?
maar het lijkt mij dat er standaard 2 kabeltjes in het doosje zitten ?
als je er nog eentje los moet kopen
elk DHZ zaak, mediamarkt heeft netwerkkabels liggen van allerlei lengtes

dat unindentief kan inhouden dat je het modem even uit, 30 sec wachten en weer aan zetten moet

ze werken verder prima als je maar weet dat je op hetzelfde stroom groepenkast zit.

het werkt bijvoorbeeld niet goed als je in een groot gebouw meerdere groepenkasten hebt
maar een normaal huis zou geen probleem moeten zijn
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een +
voor alle duidelijkheid: je moet dus 2 van die kastjes hebben 1 bij het internetmodem en 1 bij je PC!