Glasvezel kabels thuis ook aanleggen?

Binnenkort wordt er glasvezel in de straat aangelegd, ik heb me hier gratis voor ingeschreven en krijg een glasvezel modem in de meterkast.

Moet ik dan zelf ook weer nieuwe bekabeling vanaf dit modem in de meterkast naar boven leiden (waar mijn computer staat)? Dit is nu wel zo met de telefoonbekabeling (ADSL).

Ik neem alleen internet af dus geen 3-in-1 pakket.

Als ik opnieuw die kabels moet gaan leggen (heel gedoe), dan is misschien een draadloos modem en router in de meterkast toch een oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nee dit is egt niet nodig. in ieder geval geen glasvezel. een computer gebruikt nooit meer internet snelheid dan een cat5e/cat6e kabel aan kan. op lange afstanden is glas wel aan te raden maar dan praat je over meer dan 80 meter.

mocht je gebruik maken van een server die heel veel data heen en weer stuurt is het enigszins aan te raden glas te trekken.

Toegevoegd na 3 minuten:
met cat6e bedoel ik cat 6 of cat6A. Dit zijn overigens Netwerk kabels.