"De naam Ziggo gekozen omdat het een naam betrof die bij het gehele publiek nieuw was. Dat heeft als voordeel dat er ook geen associaties met de naam mogelijk zijn. Ziggo heeft dus geen verleden maar.... wel een toekomst." (aldus iemand van Ziggo zelf).

Ook het woord Ziggo heeft geen echte betekenis. Toen Casema, @Home en Multikabel samen gingen, wilden ze een nieuwe, goed klinkende naam, die geen associaties had met één van de oude bedrijven. Aldus Ziggo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze staan nergens voor. Het is gewoon een naam die bedacht is door een extern buro.