hoe werkt een ad blocker?

ik vroeg me af hoe zo'n programma werkt (ik heb zelf Mozilla Firefox ad blocker heel handig).
hoe maakt zo'n programma onderscheid tussen een advertentie die in het begin verscheid of een mededeling dat de website eventjes wil laten weten.
en als er vaste regels zijn dan laat je als adverteerder de advertenties toch anders verschijnen? (i.p.v interruptie het als website mededeling laten opkomen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik heb er pas iets over gelezen, maar de echt technische uitleg ken ik niet. Globaal komt het erop neer dat zo'n programma werkt op basis van dezelfde principes als een internetfilter, dus met blacklisting en whitelisting. Bepaalde ads of extensies worden altijd geblockt, en bepaalde ads of extensies, of figuren met bepaalde kenmerken of uit een bepaalde bron, worden altijd wel getoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik heb gelezen dat ze advertentie's weghalen die niet met een site te maken hebben maar ook anderen advertentie's