Hoe kan je kijken hoelang een E-mail al bestaat?

Ik wil graag weten over iets is waarmee je kan checken hoelang de E-mail al bestaat.

Toegevoegd na 11 minuten:
#*#*# hoelang een E-mail adres bestaat bedoel ik. #*#*#

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
15.4K

Het beste antwoord

Als je het hebt over andermans account, kun je dat niet zomaar zien zonder het aan de eigenaar van dat account te vragen.
Het enige dat je zou kunnen proberen is: zoeken op het emailadres. Er zijn zoekmachines (zoals de Wayback Machine, of diverse Internet-archieven) die sites van lang geleden bewaren. Daarmee kun je zien hoe een site er bijvoorbeeld in 2002 uitzag.
Dus: zoek op het emailadres, en ga dan met zo’n archiefsite na hoe lang geleden dat adres voor het eerst op die pagina verscheen. Dat geeft een minimale leeftijd van het account.
Als je het hebt over je eigen account, kun je het bovenstaande natuurlijk ook toepassen. Daarnaast kun je kijken hoe oud het oudste mailtje is dat je nog in dat account hebt bewaard. Heb je je account gebruikt voor de communicatie met bijvoorbeeld een bank, dan kun je kijken hoe oud het oudste bankpapier is waarop dat emailadres wordt vermeld.
Samenvattend: je kunt het niet precies achterhalen, maar met wat geluk en doorzettingsvermogen kun je in de buurt komen.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt in de email zien wanneer hij is verstuurd. Dus op die manier kun je het checken.

Bij hotmail (en de meeste andere mail aanbieders) Staat er ook een datum achter.

Toegevoegd na 8 minuten:
In dat geval:

Opties --> Persoonlijke gegevens --> (Eventueel wordt gevraagd wachtwoord opnieuw in te typen) --> Instellingen --> Accountoverzicht --> "Geregistreerd sinds: ".

Succes :)