Hoe kom ik van deze neplinks af van coupondropdown?

Ik heb google chrome, maar heb nergens iets geinstalleerd of iets dergelijke en toch kom ik overal van die neplinks tegen op elke site!! Hoe kom ik daar vanaf? Heb ik misschien iets geinstalleerd? Ik ben best wijs met computers maar ben nu ff een computerkneus wat dit betreft.

Het is echt op bijna elke site!

zie de twee afbeeldingen.

De eerste is de neplink, en dan wordt je doorgestuurd naar een site, daar moet je een paar sullige vragen invullen, vervolgens maak je "kans" op iets wat iedereen wel graag zou willen en moet je je gegevens invullen..

en dan kost het je 12 euro per WEEK als je zo slim bent het in te vullen.

Ik kom het alleen tegen op websites, maar bijvoorbeeld weer niet op zoekmachines zoals google, of als ik iets aan het invullen ben.

Ik wil er erg graag vanaf, want ik heb ook drie kinderen die graag iets invullen op internet... onder toeziend oog dat wel, maar je weet nooit hoe dat gaat in een onbewaakt ogenblik.

Hoe kom ik van deze neplinks af, heb ik iets geinstalleerd per ongeluk, hoe zit dit??

Toegevoegd na 1 minuut:
nou ja "slim"... DOM is een iets logischere benadering.

Toegevoegd na 5 minuten:
en bij extensions staat niets bijzonders, alleen de dingen die ik al had geinstalleerd máánden geleden, en dit is pas sinds een paar dagen, twee weken ofzo...

Toegevoegd na 15 minuten:
het gaat mij niet om de reclame! Het gaat er mij om dat het op elke site precies hetzelfde linkje is, alsof er iets staat op me pc die dat plaatst op de site die open staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch is dat reclame.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en toch is het irritant, want het is gewoon op elke site die ik open, is er een stuk tekst met een neplink, en ik wordt dan steevast naar die site gestuurd. Als ik de enige ben, dan hoor ik het graag. Als er meer mensen last van hebben, dan geloof ik met alle liefde dat het "reclame" is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vooral irritant als je op site bent met veel linken (op google nog niet tegengekomen)

Het beste antwoord

Hoogst tijd voor AdBlock! Ga rechts bovenin naar de menu knop van google chrome. Dan naar (ik heb em in het engels trouwens..) Tools en dan naar extensions. Daar kun je zoeken op AdBlock. Als je die installeert komt er een rood icoontje met een hand naast je adresbalk te staan en ben je van die reclame af, ook de irritante reclame filmpjes op youtube zijn dan verdwenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even op (het nederlands equivalent van) get more extensions drukken trouwens dan krijg je de hele lijst

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit lost het probleem waarschijnlijk wel op trouwens maar het is ook niet onverstandig om eens een paar programmatjes te instaleren die spyware en malware verwijderen van je computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar op GV zitten die reclames normaal niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, daarom. En reclame stoort mij niet. Het stoort mij alleen dat het steeds hetzelfde onderwerp is als ik er op druk. Ik denk dat ik misschien iets geinstalleerd heb, maar kan er alleen niet achterkomen wat dat is, en hoe ik er vanaf kom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee klopt dat zag ik ook pas later dat is malware... hoogst irritant. Ik denk dat AdBlock dat ook wel blokkeert maar het is verstandig dat ze haar computer eens even goed scant op spy- en malware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en met welk programma doe ik dat dan? Ik heb de laatste tijd wel een of andere programma op me computer staan die ik moet kopen, en waarvan ik me niet kan herinneren dat ik het geinstalleerd heb. LIjkt wel een virusscanner ofzo... en het start uit zichzelf op, ook zo lekker irritant. Misschien is het dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een link onder het antwoord geplakt. Je moet bij het instaleren inderdaad goed oppassen dat je alle vinkjes weg haalt anders krijg je proefperiodes en meer van dat soort ongein en moet je het gaan kopen inderdaad. Je moet alleen akkoord gaan met de algemene voorwaarden verder alle vinkjes weghalen is altijd mijn insteek
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat programma dat je moet kopen is nep, ook malware.
Ik gebruik zelf vaak spybot search & destroy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft niet nep te zijn, dat kan een goed programma zijn met een verlopen proefperiode. Spybot is wel goed maar die wist alleen spy en adware. Voor malware heb je het programmatje in de link nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel. Ik ben hem nu aan het downloaden dat programma in je link, en ben ondertussen me pc aan het schoonmaken met Advanced System Protector (of dat ook helpt tegen dit soort dingen weet ik niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
scannen en opruimen kan nooit kwaad :) dat programmatje wat steeds om een activatie code vraagt moet je gewoon verwijderen anders blijt hij steeds de kop op steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb m verwijderd na ritsuka's reactie, de .exe (dus nog niet geinstalleerd) . Ik wil niet nog meer troep op me pc. ben nu met avg en advanced system protector me computer aan het scannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoop dat iemand een ander antwoord weet want ik ben er niets mee opgeschoten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het programmatje laten scannen? en de gevonden infecties verwijderd? dat zou toch een hoop op moeten lossen.. wellicht heb je hier nog wat aan: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic472574.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik allemaal gedaan niets hielp. Nu heb ik idd ook maar wat extensies verwijderd van google chrome... en ben benieuwd of hiermee ook het euvel verholpen is :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en daarmee is het gelukt! Dank je wel toch alsnog...