Weet iemand waarom mijn draadloos wachtwoord het niet doet?

Omdat ik met mijn smartphone niet via wifi op mijn eigen netwerk kon komen dacht ik dat het wachtwoord verkeerd was, dus heb ik de router gereset via de routerpagina, dus ik weet nu zeker de goede gebruikersnaam en wachtwoord, maar toch werkt het nog steeds niet via de wifi van mijn smartphone, ik krijg steeds de melding wachtwoord onjuist! Weet iemand een oplossing?

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik ben blijven zoeken en vond de oplossing: waar om een draadloos wachtwoord werd gevraagd bedoelde men de netwerksleutel en die stond onder op mijn router. Iedereen evengoed
bedankt voor de reakties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Je moet eens kijken wat de beveiliging is. Je hebt bijv: Wep of WPA of WPA2(/PSK) of wpa bedrijfsniveau noem maar op. Als je zelf een kleine code hebt is het waarschijnlijk wep. Heb je ook eens geprobeert zonder code?? Veel succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een draadloze netwerk/router heeft verschillende methoden voor draadloos beveiliging. Je hebt WEP en WPA pre-shared key als de meest standaard. Je moet eerst in je router wireless security instellingen kijken om te zien welke methode jouw router gebruikt, en dan zorgen dat je smartphone wifi instellingen hiermee overeenkomen. Dus als je router WPA pre-shared key gebruikt, dan moet je zorgen dat je smartphone ook zo is ingesteld, en dus niet op WEP. Want dan gaat het nooit lukken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het radiotype van de ontvanger (je smartphone) niet compatibel is met de zender van je modem-router. Dit gebeurt ook wel eens met goedkopere en/of verouderde types telefoons. Je kan via de handleiding van je router het radiotype proberen te 'downgraden' maar ga eerst de juiste werking van je telefoon controleren bij bv een McDonalds (gratis WiFi spot). Succes