Zijn torrentdownloaders nog vindbaar voor Brein als deze via een VPNdienst* opereren?

*Een VPNdienst die niet onder de Nederlandse jurisdictie valt of die geen logs bijhoudt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Let wel, stichting Brein is een private stichting met exact evenveel rechten als jij en ik. Ze zijn dus niet vergelijkbaar met een opsporingsdienst.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

VPN Service, OnionRouter, Proxyserver zijn stuk voor stuk mechanismen om het voor stichting Brein het heel lastig te maken jou als downloader aan te wijzen, zeker als Nederland geen enkele jurisdictie heeft met dat land. Ik wil daarom niet zeggen onmogelijk, maar indien kosten noch moeite bespaart zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een VPN is in principe veilig tenzij deze haar gegevens over jouw verkeer onder dwang door moet geven aan stichting als Brein. Via de site in de bron vind je meer informatie over de voor- en nadelen van een aantal manieren om anoniem te downloaden.