Waarom is mijn internet zo sloom nadat ik mijn laptop mee heb genomen bij een vriend?

Zelfs speedtest lukt niet, hij laadt het wel, alleen er komt een fout en ik kan uiteindelijk niet op start test klikken. Hij laadt sites zoals Youtube etcetera wel, alleen dat doet hij heel sloom.

Mijn router is
Belkin Atheros AR59B1 Wireless Network Adapter
Meestal heb ik 16Mbps, ik haalde zelfs 21 tijdens het downloaden.
Bij CMD staat bij medium: Medium ontkoppeld.
Het gebeurt elke keer als ik van mijn vriend thuiskom met de laptop, en dan duurt het meestal ongeveer 1 dag voor het internet weer normaal is, maar dit is al een record van een week.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik zou nog even wachten, en als het echt door je internet komt, moet je je provider eens bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat je bij je vriend bepaalde DNS cache hebt opgeslagen.
DNS staat voor domain name server, dit is een server die jouw www.naam.nl omzet naar een ip adres en vice versa.
Het kan goed zijn dat jouw vriend een andere provider of andere instellingen heeft die bij jouw op jouw laptop komen. Binnen zijn huis gelden die instellingen waarschijnlijk, maar om een minder duidelijke reden is dit niet het geval bij jou thuis.

Ik zou je voor een volgende keer eens aan raden om:
- naar START te gaan
- naar UITVOEREN te gaan
- hier CMD in te voeren (heb je waarschijnlijk al ervaring mee)
- in dit zwarte scherm in te voeren: "ipconfig /flushdns"
- in dit zwarte scherm in te voeren: "ipconfig /release"
- in dit zwarte scherm in te voeren: "ipconfig /renew"

Wat je doet is:
FLUSHDNS: je DNS cache verwijderen (cache is een tijdelijke opslag op je computer ter versnelling, in plaats van deze data van Internet op te moeten halen)
RELEASE: je huidige IP adres (waarschijnlijk 192.168.1.x iets) weer vrijgeven aan je router.
RENEW: een nieuw IP adres opvragen (waarschijnlijk 192.168.1.x iets, kan exact dezelfde zijn als eerder)

Probeer nu weer eens te Internetten... grote kans dat het nu weer beter gaat.

de snelheid die je verder noemt van 16 of 21 Mbps zegt weinig met een draadloze verbinding. Hoe verder je van je apparaat af staat, of hoe meer stoorzenders / apparaten er in de buurt zijn of hoe meer obstakels er tussen in zitten, hoe meer dit ten koste gaat van je snelheid.